خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

چگونه در ماه رمضان گرسنگی را کنترل و برطرف کنیم؟

چگونه در ماه رمضان گرسنگی را کنترل و برطرف کنیم؟

اغلب کسانی که در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند، خیلی زود احساس گرسنگی می‌کنند، در حالیکه با رعایت چند نکته ساده می‌توان از ریزه‌خواری و پرخوری جلوگیری کرد و مدت‌زمان طولانی‌تری احساس سیر بودن داشت.

خبرگزاری حاما: انتخاب غذاها و نوشیدنی‌های سالم‌تر، ازجمله راه‌هایی هستند که کمک می‌کنند دیرتر گرسنه شوید، اما متخصصان تغذیه عنوان کردند با رعایت چند نکته و ترفند علمی که انجام آن‌ها ساده و بی‌دردسر هم هستند، به مغز کمک می‌کنید تا اشتها را کاهش داده و احساس سیری و رضایت از صرف وعده غذایی را در شما به وجود آورد.

کاهش مصرف شیرینی‌جات از جمله نکاتی است که به کم کردن اشتها بسیار کمک می‌کند. غذاهایی که قند بالایی دارند، باعث ترشح دوپامین در مغز شده و نوعی احساس خوب در فرد ایجاد می‌کنند. زمانی که ایجاد این حس خوب در شما تبدیل به اعتیاد شود، مدام به دنبال مواد غذایی شیرین هستید که در نتیجه چاقی و اضافه وزن را هم برای شما به همراه خواهد داشت.

خواب بی‌کیفیت یکی دیگر از عوامل گرسنگی زودهنگام است‌ و باعث افزایش هورمون‌های گرسنگی در فرد می‌شود. خواب کافی و استاندارد بین ۷ تا ۹ ساعت است و افرادی که با بدخوابی و بیخوابی مواجه هستند، معمولاً بعد از خواب گرسنه می‌شوند. اگر خواب استاندارد و کافی رعایت شود، به بازیابی و تعادل این هورمون‌ها، حفظ وزن سالم و مقاومت در برابر پرخوری کمک می‌کند.

مصرف مایعات پیش از غذای اصلی دیگر ترفندی است که از پرخوری جلوگیری کرده و ساعات بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد. متخصصان معتقدند با نوشیدن یک لیوان آب پیش از غذای اصلی یا خوردن یک ظرف سوپ قبل از غذا، شکم را فریب می‌دهید و حس سیری را به آن القا می‌کنید. با این روش شما ساعات بیشتری را با حس سیری سپری می‌کنید و کالری بسیار کمتری هم مصرف کرده‌اید.

رعایت این چند نکته و ترفند، نه‌تنها در ماه مبارک رمضان به شما کمک می‌کند تا دیرتر احساس گرسنگی کنید، بلکه در تمام طول سال از پرخوری شما جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد که شما اضافه وزن و چاقی را تجربه کنید.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.