خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

افزایش تعداد ویزه مهاجرت به آمریکا برای افغانان از سوی اداره مهاجرت ایالت متحده !

افزایش تعداد ویزه مهاجرت به آمریکا برای افغانان از سوی اداره مهاجرت ایالت متحده !

انتظار می‌رود که در آگوست ماه سال جاری تعداد ویزاهای مهاجرتی صادر شده برای افغانان افزایش یابد.

خبرگزاری حاما: به گزارش بی‌بی‌سی، دولت جو بایدن و نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا به توافقی رسیده‌اند که منجر به افزایش تعداد ویزاهای مهاجرتی برای افغان هایی که با آمریکا همکاری کرده‌اند، خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که تا ماه آگوست سال جاری که همزمان با سومین سالگرد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است، حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ ویزای مهاجرتی ویژه (اس‌آی‌وی) صادر شود و این توافق جدید، امکان صدور ۱۲ هزار ویزای اضافی را فراهم خواهد کرد.

با این حال گفته شده که این توافق بسیار کمتر از تقاضای ویزا از سوی افغان‌هایی است که در نگران امنیت خود هستند و در تنگدستی در افغانستان یا کشورهای سومی به‌سر می‌برند.

مایکل مک‌کال، نماینده جمهوری‌خواه که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان را رهبری می‌کند، اظهار داشت که دولت بایدن و نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس سنا برای افزودن ۲۰ هزار ویزای اضافی تلاش می‌کنند.

شایان ذکر است از زمان بازگشت امارت اسلامی به قدرت در ۲۰۲۱ آمریکا به ده‌ها هزار افغان ویزای اقامتی داده است. با این حال هزاران نفر دیگر در افغانستان و کشورهای همسایه آن برای مهاجرت به آمریکا و کشورهای غربی درخواست داده‌اند.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.