خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

حمله‌ مسکو؛ رئیس جمهور روسیه یکشنبه را عزای عمومی اعلام کرد !

حمله‌ مسکو؛ رئیس جمهور روسیه یکشنبه را عزای عمومی اعلام کرد !

در پی حمله مرگبار به یک سالون کنسرت پر جمعیت در مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه روز یکشنبه، پنجم حمل را در آن کشور عزای عمومی اعلام کرد.

خبرگزاری حاما: به گزارش رسانه‌های روسی، پوتین روز شنبه، چهارم حمل در یک سخنرانی تلویزیونی از بازداشت هر چهار عامل این حمله خبرداد و خطاب به شهروندان روسیه گفت که عاملان این رویداد به‎سختی مجازات خواهند شد.

براساس گزارش‌ها رویدادهای تعطیلات آخر هفته در سراسر روسیه لغو شده و در مسکو و دیگر شهرهای روسیه، بیلبوردهای الکترونیکی تصویر یک شمع در حال سوختن را با عبارت «ما سوگواریم» را نمایش میدهند.

رئیس جمهور روسیه گفته است که چهار عامل حمله بر یک کنسرت در نزدیکی مسکو قبل از این‌که فرصتی برای عبور از مرز به اوکراین داشته باشند، بازداشت شده‌اند.

مقام‌های روسیه گفتند که در مجموع یازده نفر در پیوند به این رویداد بازداشت شدند.

پوتین این حمله را “اقدام تروریستی وحشیانه” خواند و افزود: “من امروز با شما در رابطه با اقدام تروریستی خونین و وحشیانه صحبت میکنم که قربانیان آن ده‌ها انسان بیگناه و صلح‌طلب بودند.”

گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و تصاویری منسوب به مهاجمانی که در این حمله دست داشتند را نیز منتشر کرده است.

کمیته تحقیقات روسیه به روز شنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان حمله جمعه شب به سالن کنسرت شهر کروکوس در مسکو به ۱۳۳ نفر افزایش یافته و بیش از ۱۴۰ زخمی شدند. برخی رسانه‌های روسی شمار کشته‌شدگان این حمله را ۱۴۳ تن گزارش دادند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.