خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

موافقت اسرائیل برسر آزادی ۷۰۰ زندانی فلسطینی در بدل آزادی ۴۰ اسرائیلی !

موافقت اسرائیل برسر آزادی ۷۰۰ زندانی فلسطینی در بدل آزادی ۴۰ اسرائیلی !

رسانه‌ها به نقل از مقام‌های اسرائیل گزارش دادند که تل‌آویو در جریان مذاکرات آخر هفته در قطر با آزادی ۷۰۰ اسیر فلسطینی در مقابل آزادی ۴۰ گروگان اسرائیلی توافق کردند.

خبرگزاری حاما: رادیو و تلویزیون اسرائیل روز یکشنبه، پنجم حمل به نقل از منابع بلندپایه‌ اسرائیلی از موافقت با آزادی حدود ۷۰۰ زندانی فلسطینی از جمله حدود ۱۰۰ زندانی محکوم به حبس ابد در ازای آزادی ۴۰ گروگان اسرائیلی خبر داده است.

این تحول جدید در مذاکرات حماس و اسرائیل در دوحه تحت حمایت سه جانبه ایالات متحده آمریکا، مصر و قطر صورت گرفته است.

این منبع همچنان گفته که اسرائیل در حال بررسی پیشنهادی است که بر اساس آن هفت فلسطینی محکوم به حبس ابد به ازای هر سرباز زن گروگان نزد حماس، آزاد میشوند.

مقام اسرائیلی افزوده است: “بر این اساس، اسرائیل حق اعتراض به نام‌هایی را که حماس مطالبه می‌کند، نخواهد داشت. در عین حال، در صورت اعطای حق اعتراض به اسامی، به ازای هر سرباز زن، زندانیان امنیتی فلسطینی بیشتری آزاد خواهند شد.”

این در حالی است که یک منبع آگاه همزمان از توافق بر سر ایدهی آزادی ۴۰ اسرائیلی و آتش‌بس شش هفته‌ خبر داده بود.

این منبع همچنین گفت که واشنگتن از طریق آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه خود، به وضوح بر تل آویو فشار می آورد تا در مذاکرات پیشرفت کند و ظرف چند روز به توافق برسد.

به گفته این منبع، اگرچه دیوید بارنیا، رئیس موساد و یک مقام دیگر اسرائیلی شب گذشته قطر را ترک کردند، اما هیئت مذاکره کننده متشکل از افسران ارشد اسرائیلی برای ادامه مذاکرات در دوحه باقی ماندند.

یک روز پیش از این، الجزیره درباره شرط‌های اسرائیل برای موافقت با آتش بس غزه گزارش داده بود که تل‌آویو در مرحله اول، آزادی ۴۰ گروگان زنده‌ اسرائیلی را پیش‌شرط تعیین کرده است.

این رسانه گزارش داده بود که اسرائیل در ازای آزادی اسرای مجدد بازداشت شده در پرونده شالیت نیز درخواست کرده دو نظامی به نام‌های گلدن و هارون آزاد شوند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.