خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

شکایت ها از افزایش بهای مواد خوراکی در ولایت بغلان!

شکایت ها از افزایش بهای مواد خوراکی در ولایت بغلان!
شماری از باشندگان شهر پلخمری، مرکز بغلان، از افزایش بهای مواد خوراکی در این ولایت شکایت می‌کنند و به رسانه ها می‌گویند که مردم توان خرید مواد اولیه را ندارند.
خبرگزاري حاما: باشندگان این شهر  می‌گویند که وضعیت کاروبار مردم خوب نیست و از مسئولان محلی در بغلان می‌خواهند که بهای مواد اولیه در بازارهای این ولایت را کنترل کنند.
 همچنان می‌افزاید: ماه مبارک رمضان هم است و ما از بزرگان خواهش می‌کنیم که بالای دکان‌داران گشت‌وگذار کنند و نرخ‌ونوا را در کنترل خود بگیرند و با مردم کمک و هم‌کاری کنند.»
با این حال، شماری از دکان‌داران در شهر پلخمری، بلندبودن بهای مواد اولیه را می‌پذیرند؛ اما واردات مواد اولیه‌ی خوراکی از بیرون کشور و کم‌بود مواد و تقاضای بیش‌تر مردم را، از علت‌های افزایش بهای مواد خوراکی در این ولایت عنوان می‌کنند.
از سویی هم، مسئولان شهرداری پلخمری، از دکان‌داران در این شهر می‌خواهند که گران‌فروشی نکنند و با کسانی که احتکار می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد.
عبداللطیف مظلوم‌یار، شهردار پلخمری، به رسانه ها می‌گوید: «سه روز پیش از رمضان به تمام بخش‌ها نرخ‌نامه‌های جدید توزیع کردیم و کمیسیون در این بخش فعال است و کار می‌کند که اگر کسی در گران‌فروشی گیر آمد، بازداشت می‌شود و با آن فرد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.»
این در حالی است که همه‌ساله با رسیدن رمضان، بهای مواد اولیه در بیش‌تر ولایت‌ها افزایش می‌یابد و شهروندان از افزایش بهای این مواد شکایت می‌کنند.
ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما
Input your search keywords and press Enter.