خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کمک یک میلیون دالری روسیه به برنامه جهانی غذا در افغانستان !

کمک یک میلیون دالری روسیه به برنامه جهانی غذا در افغانستان !

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده که روسیه یک میلیون دالر را برای ارایه مواد غذایی به ۱۵۰ هزار نفر مساعدت کرده است.

خبرگزاری حاما: این نهاد در اعلامیه‌ای گفته است که با این مقدار پول، یک هزار تُن مواد غذایی را به ۲۱ هزار خانواده افغان – نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر – توزیع میکند.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل، تصریح کرده است: «در شرایطی که بخش بزرگی از مردم افغانستان به شدت نیاز به کمک دارند، کمک‌های بشردوستانه برای حفظ جان انسان‌ها حیاتی است. بحران بشردوستانه بی‌سابقه در افغانستان نیاز به واکنش فوری دارد. جامعه بین المللی، از جمله کمک کنندگان اصلی، باید ضرورت بازسازی افغانستان پس از جنگ را درک کنند.»

برنامه جهانی غذا خاطرنشان کرده است که در حال حاضر ۱۶ میلیون نفر – یک سوم جمعیت افغانستان – از گرسنگی رنج میبرند.

هسیاو وی لی، نماینده برنامه جهانی غذا در افغانستان، گفته است: «سطح بی سابقه کمک‌های غذایی به لطف اهدا کنندگان سخاوتمند ما، نتیجه داده و به جلوگیری از یک بحران انسانی در مقیاس بزرگ در افغانستان کمک کرده است.»

سال گذشته، برنامه جهانی غذا به‌دلیل کمبود بودجه ۱۰ میلیون نیازمند را از کمک‌های غذایی کنار گذاشته بود.

در سال ۲۰۲۳، برنامه جهانی غذا در مجموع به ۱۸.۶ میلیون نفر رسیدگی کرد که ۸۰ درصد آنان زنان و کودکان بودند. این نهاد ۶۰۰ هزار تُن مواد غذایی توزیع نموده و ۱۹۰ میلیون دالر پول نقد برای کمک به خانواده ها برای رفع نیازهای غذایی شان پرداخت کرد.

روسیه در جریان سه سال اخیر ۴ میلیون دالر به برنامه جهانی غذا در افغانستان کمک کرده است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.