خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سازمان ملل: بیش از ۶۳ هزار نفر در یک دهه گذشته در مسیر مهاجرت کشته و ناپدید شده اند !

سازمان ملل: بیش از ۶۳ هزار نفر در یک دهه گذشته در مسیر مهاجرت کشته و ناپدید شده اند !

سازمان بین المللی مهاجرت ملل متحد با اشاره به اینکه یک سوم پناهجویان جان باخته در مسیر مهاجرت از کشور‌های جنگ‌زده هستند تاکید کرده که بیش از ۶۳ هزار نفر در یک دهه گذشته در مسیر مهاجرت کشته و ناپدید شدند.

خبرگزاري حاما: این سازمان روزسه‌شنبه، ۲۶ حمل با نشر گزارش تازه از افزایش مرگ و ناپدید شدن پناهجویان در مسیر مهاجرت در یک دهه گذشته ابراز نگرانی کرده است.

در گزارش آمده است که ۳۶هزار نفر این پناهجویان غرق شده اند که ۲۷هزار نفر آنان در بحیرۀ مدیترانه و در مسیر سفر از شمال افریقا به سمت قارۀ اروپا جان باخته اند.

بر اساس گزارش در سال ۲۰۲۳ میلادی هزار و۱۸۱ پناهجو در مسیرهای از مبدا افغانستان جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین رقم ثبت شده درباره جان باختگان شهروندان افغانستان در دهه اخیر است.

به گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت یک سوم مهاجران کشته شده متعلق به کشور‌های درگیر جنگ و با جمعیت بالای مهاجرت بوده که خطر فرار از مناطق جنگ‌زده و یافتن مسیرهای مطمین مهاجرتی را به نمایش می‌گذارد.

در گزارش این سازمان گفته شده که بیش از ۵ هزار زن و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کودک در مسیر مهاجرت جان داده اند.
به گفته سازمان بین المللی مهاجرت مرگ پناهجویان در مسیر مهاجرت به اروپا در حال افزایش بوده که این آمار در سال سال ۲۰۲۳ در بالاترین نرخ سالانه که به بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مرگ می رسد.

این در حالی است که دو سوم قربانیان این رویداد‌ها ناشناخته گفته شده است.

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.