خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کارن دیکر: پیشرفت کشورها نیازمند فعالیت زنان و مردان است !

کارن دیکر: پیشرفت کشورها نیازمند فعالیت زنان و مردان است !

کارن دیکر، کاردار سفارت آمریکا برای کابل، روز گذشته ۸حمل سال جاری طی یک نشست مجازی با رسانه ها گفته است که « هیچ کشوری نمی تواند روی پای خود بایستد وقتی نیمی از جمعیت آن قادر به امرار معاش و کمک به خانواده نباشد».

خبرگزاري حاما: این دیپلومات آمریکایی هم چنان افزود؛ محدودیت های وضع شده از سوی امارت اسلامي علیه کار زنان، سالانه یک میلیارد دالر برای افغانستان هزینه داشته که این کشور توان پرداخت آن را نیز ندارد.

او هم چنان گفته است که تمام مردم افغانستان خواهان تحصیل، کار و اشتراک عمومی زنان در اجتماع هستند با این وجود امارت اسلامي ۵۰ فرمان محدود کننده ی را بر کار، تحصیل و گشت وگذار زنان وضع کرده است.

خانم دیکر هم چنان افزود که محرومیت نیمی از جمعیت افغانستان از اجتماع، تاثیر منفی روی اقتصاد آن کشور دارد.
این در حالی است که چندی پیش؛ رینا امیری نماینده ی‌ ویژه ی آمریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان طی یک اعلامیه گفته بود که به دلیل اقدام های زن ستیزانه ی امارت اسلامي این کشور سالانه بیشتر از یک میلیارد دالر را ا دست می دهد.
امارت اسلامي پس از حاکمیت دوباره در افغانستان، زنان را از حقوق اولیه ی شان منع و ده ها فرمان محدود کننده ی علیه کار و زندگی آنان وضع کرده است.

با این که، این عملکرد امارت اسلامي علیه زنان واکنش های تند جهانی را در پی داشته است اما امارت اسلامي خطاب به غربی ها می گوید امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.