خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

نگرانی سازمان همکاری شانگهای از وضعیت امنیتی در افغانستان!

نگرانی سازمان همکاری شانگهای از وضعیت امنیتی در افغانستان!

سازمان همکاری شانگهای وضعیت امنیتی موجود افغانستان را نگران‌کننده خواند و خواهان دقت بیشتر شد.

خبرگزاری حاما: وضعیت امنیتی افغانستان از موضوع مهم آجندای نشست دیروز چهارشنبه سازمان همکاری شانگهای بود.

سازمان همکاری شانگهای که به هدف تقویت امنیت و اقتصاد در منطقه ایجاد شده است، در حال حاضر ۹ عضو دارد.

در همین حال، قاسم جومارت توقاییف، رئیس جمهور قزاقستان که در حال حاضر، کشورش ریاست دوره ای این سازمان را دارد می گوید که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید توجه بیشتری به وضعیت افغانستان داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که گروه های تروریستی بین المللی از خاک این کشور استفاده کرده نمی توانند.

او این سخن را به روز چهارشنبه در نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه، پایتخت قزاقستان، ابراز کرد.

همزمان با این، مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نیز در بیانیه ای از ا.ا خواسته اند تا مسئولیت خود را در مبارزه با گروه های تروریستی بین المللی انجام بدهد.

گفتنی‌ است که مقام‌های ا.ا تاکنون در این مورد واکنش نشان ندادند. اما پیش از این بار ها گفته اند که به هیچ گروهی اجازه نمی دهند که از خاک افغانستان علیه کشور های دیگر استفاده کند.

این در حالی است که داعش مسئولیت حمله مرگبار در ۲۲ ماه مارچ بر یک تالار کنسرت در مسکو، پایتخت روسیه را پذیرفت. و گزارش ها حاکی از آن است که داعش در افغانستان فعال است و از زمان حاکمیت دوباره ا.ا بر افغانستان، مسئولیت بسیاری از حملات خونین در این کشور را پذیرفته است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.