خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

به تعلیق درآمدن حکم ممنوعیت فعالیت مدارس اسلامی در اوتار پراداش هند !

به تعلیق درآمدن حکم ممنوعیت فعالیت مدارس اسلامی در اوتار پراداش هند !

دادگاه عالی هند حکم دادگاه بدوی را که عملا مدارس اسلامی را در ایالت اوتار پرادش، پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور ممنوع کرده بود، متوقف کرد.

خبرگزاری حاما: به گزارش رویترز وکلای مدافع دخیل در این پرونده گفته اند که این پرونده در ماه جولای بررسی خواهد شد و تا آن زمان همه چیز به روال قبل خواهد ماند.

دادگاه الله‌آباد قانون ۲۰۰۴ را ناقض اصل سکولاریسم در قانون اساسی خوانده و دستور داده بود که دانش‌آموزان این مدارس به مکاتب معمولی منتقل شوند.

به گزارش رویترز این حکم پاسخی بود به اعتراض نسبت به حکم دادگاه عالی «الله‌آباد» که در سوم حمل صادر شد و قانون سال ۲۰۰۴ حاکم بر مکاتب اسلامی موسوم به «مدارس» را در اوتار پرادش، ایالتی که یک پنجم از جمعیت ۲۴۰ میلیونی آن مسلمان هستند.

این دادگاه فعالیت مدارس دینی را در ایالت اوتار پرادش، ممنوع کرده و دستور داده بود که شاگردان این مدارس در مکاتب عمومی جذب شوند.

قاضی دادگاه دستور داده بود که دولت ایالتی اوتار پرادش باید تضمین کند که کودکان بین ۶ تا ۱۴ سال بدون پذیرش در مؤسسات آموزشی معتبر باقی نمانند.

در حالی که نراندرا مودی وجود تبعیض علیه اقلیت‌ها در دولت خود را رد کرده می‌گوید دولتش برای بهبود وضعیت همگانی تلاش میکند اما در ده سال نخست‌وزیری او، اعضای حزب بهاراتیا جاناتا بارها به سخنان نفرت‌انگیز ضداسلامی و اجرای خودسرانه‌ قانون متهم شده‌اند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.