خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان؛ به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید، برای تاثیر گذاری روی وضعیت حقوق بشری افغان‌ها به گونهٔ مسئولانه به کارش ادامه خواهد داد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر این اعلام را پس از آن کرد که طالبان تشکیلات این نهاد را لغو کرده و گفته اند که بودجه کافی ندارند و نیز نیازی برای ادامۀ کار این کمیسیون نیست.

اما کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان به روز جمعه با نشر یک اعلامیه‌یی در ویب سایت و صفحهٔ رسمی فسبوک‌ خود گفته است، اگرچهٔ وضعیت بد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی افغانستان کار آنان را متاثر ساخته است،‌ اما کمیسیون یاد شده در هماهنگی با سازمان های ملی و جهانی، به گونهٔ مستقل در موارد حقوق بشری ، بدون کدام دیدگاه و رویکرد سیاسی با تمرکز بیشتر و با کارکنان جدید‌اش فعالیت‌ های خود را ادامه خواهد داد.

نعیم نظری ریاست کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان را به عهده خواهد داشت

در اعلامیهٔ این کمیسیون آمده است،« کمیسیون حقوق بشر افغانستان در برابر آن حوادث، بی‌نظمی ها و رویکردهای که حقوق بشری مردم را متاثر و نقض کرده است، موقف واضح و صریح خواهد داشت»

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید، باآن‌که در بخش مدیریتی، هویتی و مالی با مشکلات سختی رو به رو است، اما با آن‌هم در سطح جهانی با نهادهای حمایت کنندهٔ چون شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، کمیشینری عالی حقوق بشر، نهاد های ملی حقوق بشر و دیگر فعالان و مدافعان در ارتباط است.

Input your search keywords and press Enter.