خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سنتکام حمله مرگبار سال 2021 هنگام روند تخلیه در میدان‌هوایی کابل را غیر قابل پیش‌گیری خواند !

سنتکام حمله مرگبار سال 2021 هنگام روند تخلیه در میدان‌هوایی کابل را غیر قابل پیش‌گیری خواند !

فرماندهی مرکزی آمریکا با نشر یافته‌های یک تحقیق جدید عامل حمله انتحاری در آگست 2021 در میدان هوایی کابل را «عبدالرحمان اللوگری» معرفی کرد و این حمله را غیرقابل پیش‌گیری خواند.

خبرگزاری حاما: خبرگزاری اسوشیتدپرس روز دوشنبه 27 حمل، نوشت، یافته‌های این تحقیق اظهارات برخی از مقامات نظامی ایالات متحده مبنی بر این‌که عامل انتحاری قبل از انجام حمله شناسایی شده بود و این حمله قابل پیش‌گیری بود را رد کرده است.

در همین حال، بر بنیاد گزارش، عامل انتحاری میدان هوایی کابل در جریان روند تخلیه نظامی آمریکا و متحدانش، «عبدالرحمن اللوگری» از اعضای «داعش» بود که هنگام تسلط طالبان بر کابل از زندان آزاد شده بود.

با این حال، در پی حمله مرگ‌بار در مقابل دروازه میدان هوایی کابل دست‌کم 13 سرباز آمریکایی و بیش از 170 غیرنظامی کشته شدند.

از سوی‌هم، کشته‌شدن سربازان آمریکایی و اظهارات برخی از نظامیان از جمله تیلر ورگاس اندورس، تفنگدار پیشین نیروی دریایی آمریکا که در این حمله زخمی شده بود انتقادات گسترده را در کانگرس ایالات متحده به همراه داشت.

این در حالی است که پیش‌تر تیلر ورگاس، در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، او و همکارانش یک فرد مشکوک را دیدند که احتمالا مهاجم «داعش» بود و ممکن بود جلوی این حمله گرفته شود، اما در آن زمان درخواست‎‌ها برای اقدام رد شد.

بر بنیاد یافته‌های تحقیقات جدید، فردی که نیروهای آمریکایی به آن مشکوک بودند ممکن است عامل انتحاری باشد، مهاجم انتحاری نبود.

گزارش همچنان علاوه کرد که این حمله انتحاری قابل پیش‌گیری نبود و مشخصات مهاجم احتمالی مبهم بوده است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.