خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بایدن: اگر ایران حملات خود را تشدید کند ممکن است به جنگ کشیده شویم !

بایدن: اگر ایران حملات خود را تشدید کند ممکن است به جنگ کشیده شویم !

اخیرا یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفته است کشورش چاره‌ای جز دادن پاسخ به حمله ایران ندارد.

خبرگزاری حاما: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مقاله‌ای در نشریه «وال استریت ژورنال»، از مجلس نمایندگان ایالات متحده خواست تا طرحی برای حمایت مالی از اسرائیل و اوکراین ارائه و تصویب کند.

بایدن همچنین تاکید کرد که اکنون زمان مناسبی برای دست کشیدن از حمایت از هر یک از این دو کشور نیست.

بایدن، در ادامه مقاله خود افزود: «در صورت تشدید حملات ایران ممکن است وارد یک جنگ در خاورمیانه شویم، لذا سامانه دفاعی اسرائیل باید تقویت شود»، و خاطرنشان کرد که «او در حمایت از غیرنظامیان در غزه صریح بود، اما بسته کمک تسلیحاتی به اسرائیل دفاعی و در بلند مدت است.»

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین گفت که پیش‌نویس لایحه کمک مالی به غیرنظامیان در غزه کمک خواهد کرد.

او با بیان اینکه چین تجهیزات الکترونیکی حیاتی برای صنایع دفاعی روسیه را تامین می‌کند، اشاره کرد که ایران هزاران پهپاد به مسکو ارسال می‌کند و «برای مقابله با این مساله باید از اوکراین حمایت شود.»

جو بایدن همچنین پیروزی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جنگ اوکراین را به معنی در معرض خطر قرار گرفتن سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» دانست و نسبت به وقوع یک جنگ خطرناک در اروپا هشدار داد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که پوتین در تلاش است تا اراده غرب را بشکند و «ما این اجازه را نخواهیم داد.»

در حالی که احتمال می‌رود «عملیات سایه» در مرحله بعدی حکمفرما شود، از زمان حمله موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به اسرائیل در شامگاه شنبه گذشته تاکنون زبان تهدید و ارعاب فروکش نکرده است.

به‌رغم تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای کنترل ضرب‌آهنگ اظهارات رسانه‌ای که از طریق نامه‌ای که یوسی فوکس، منشی نتانیاهو به وزیران دولت او ارسال شد و از آن‌ها خواسته بود تا در مورد ایران و ایالات متحده اظهارنظری نکنند، چنین پیامی آتش اظهارات خواهان پاسخ تلافی‌جویانه به حمله ایران را خاموش نکرد.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی همچنان از تعهد اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران صحبت می‌کنند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا یکشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی با یوآو گالانت، همتای اسرائیلی خود درباره ماهیت واکنش اسرائیل در سایه تلاش‌های آمریکا برای کنترل و آرام کردن اوضاع گفت‌وگو کرد.

وب سایت خبری «اکسیوس» به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد که گالانت به وزیر دفاع ایالات متحده اطلاع داده است که اسرائیل چاره‌ای جز دادن پاسخ به تهران نیست و نمی‌توان در مقابل پرتاب موشک‌های بالستیک و پهپادها از ایران، سکوت کرد.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.