خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

عملیات اسرائیل در خاک ایران؛ حمله 3 جنگنده «اف-35» به پدافند هوایی نطنز!

عملیات اسرائیل در خاک ایران؛ حمله 3 جنگنده «اف-35» به پدافند هوایی نطنز!

امیرعبداللهیان می گوید ایران با توانی بزرگتر به هر گونه خطای محاسباتی اسرائیل پاسخ خواهد داد.

خبرگزاري حاما: منابع «العربیه» فاش کردند که اسرائیل بامداد جمعه سی و یکم فروردین در پاسخ به حمله اخیر ایران با استفاده از 3 فروند جنگنده «اف-35» سامانه راداری پدافند هوایی مسئول حفاظت از تاسیسات هسته‌ای نطنز در اصفهان را هدف قرار داد.

شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی نیوز» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد: «بامداد جمعه در یک حمله بسیار محدود، 3 موشک از جنگنده‌های اسرائیلی به سوی تاسیساتی در خاک ایران شلیک شده است.»

این مقام آمریکایی به «شبکه ABC»گفته است که حمله به خاک ایران سامانه پدافند هوایی تاسیسات هسته‌ای نطنز در اصفهان را هدف گرفته است.

در واکنش به این حمله یک مقام ارشد جمهوری‌خواه در کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا گفته که پاسخ اسرائیل به ایران «متناسب» بود.
یک مقام اسرائیلی نیز به «واشینگتن پست» گفت که حمله اسرائیل به اصفهان «بسیار حساب شده» بود.

یک منبع اسرائیلی در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالیم پست» گفته است که پیام اسرائیل به مقامات تهران واضح بود مبنی بر این‌که می‌تواند به سایت‌های هسته‌ای ایران ضربه بزند.
یک منبع نظامی آمریکایی نیز به شبکه «فاکس نیوز» گفته است که سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه مستقر در پایگاه [نظامی] اصفهان، عدم‌کارکرد خود را نشان دادند.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای اختصاصی که شبکه «سی ان ان» از «آمبرا اسپیس» به دست آورده است، به نظر نمی‌رسد آسیب گسترده‌ای به پایگاه هوایی اصفهان که گفته می‌شود هدف حمله نظامی اسرائیل قرار گرفته است، وارد شده باشد.
شبکه «سی ان ان» در گزارش خود با استناد به تصاویر ماهواره‌ای به عدم ایجاد حفره‌های بزرگ ناشی از انفجار یا وارد آمدن خسارت‌هایی به پایگاه نظامی اصفهان اشاره کرد.

این شبکه خبری آمریکایی همچنین گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که هواپیماهای اف 14 تومکات که قبلا در پایگاه اصفهان بوده‌اند اکنون وجود ندارند.
اسرائیل تاکنون رسما مسئولیت هیچ‌گونه حمله‌ای به خاک ایران را بر عهده نگرفته و ایران نیز گفته با چند ریزپرنده در حریم هوایی اصفهان مقابله کرده است.

در واکنش به این تحولات حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفت که اصفهان با پهپادهایی کوچک هدف گرفته شد که باعث وارد آمدن خسارت‌های جانی یا مادی نشده است.
او در ادامه تاکید کرد که اگر اسرائیل مجددا به ما حمله کند تدابیری فوری علیه آن اتخاذ خواهیم کرد.

ساعاتی پس از آن اما و با روشن جزئیات بیشتری درباره این حمله، وزیر خارجه ایران با لحنی شدیدتر تاکید کرد که کشورش با توانی بزرگتر به هر گونه خطای محاسباتی اسرائیل پاسخ خواهد داد

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.