خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

جشنواره بین‌المللی ژورنالیزم: خشونت آنلاین علیه خبرنگاران افزایش یافته است !

جشنواره بین‌المللی ژورنالیزم: خشونت آنلاین علیه خبرنگاران افزایش یافته است !

فیسیتوال بین‌المللی ژورنالیزم “پروجا” که همه‌ساله در ایتالیا برگزار می‌شود از افزایش خشونت آنلاین علیه خبرنگاران خبر داده و گفته است که این وضعیت به یک «خطر بزرگ شغلی» در سراسر جهان تبدیل شده است.

خبرگزاری حاما: در بیانیه‌ای که روز یک‌شنبه، بیست‌ویکم اپریل (آخرین روز جشنواره) از سوی این مرکز بین‌المللی منتشر شده آمده است که خشونت‌های آنلاین به آزادی بیان آسیب زده و برابری و مشارکت کامل در تمام عرصه‌ها را تضعیف کرده است.

طبق این بیانیه، خشونت آنلاین در ایالات متحده و در سراسر جهان، به یک خطر بزرگ شغلی تبدیل شده است که همه -از دانشمندان و دانشگاهیان گرفته تا روزنامه نگاران را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است.

جولی پسوتی، رئیس بخش تحقیقاتی این مرکز بین‌المللی تصریح کرده است که خشونت‌های آنلاین مخصوصا روی کار خبرنگاران زن در کشورهای مختلف تاثیرگذاشته و در مواردی نیز این خشونت‌ها به فضای آنلاین ختم نشده است.

در بیانیه‌ای قبل از شروع این جشنواره آمده بود که پنل مخصوصی برای بررسی خشونت‌های آنلاین علیه خبرنگاران و نیز پنلی برای صحبت در مورد چالش‌های خبرنگاران تبعیدی در نظر گرفته شده است که خبرنگارانی از افغانستان و اوکراین نیز برای صحبت در این مورد دعوت شده بودند.

موضوع افزایش خشونت علیه خبرنگاران زن در افغانستان پیش از این نیز مطرح شده بود. در یکی از این موارد سازمان افغان ویتنس که در لندن مستقر است در ماه نوامبر سال گذشته نتایج پژوهش خود در مورد افزایش خشونت‌های آنلاین علیه فعالان حقوق زن را منتشر کرده بود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.