خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سی ان ان: در انفجار میدان هوایی کابل،نیروهای آمریکایی در پی تیراندازی تعدادی را کشته اند !

سی ان ان: در انفجار میدان هوایی کابل،نیروهای آمریکایی در پی تیراندازی تعدادی را کشته اند !

سی‌ان‌ان، به ویدیویی دست یافته که نشان می‌دهد در انفجار میدان هوایی کابل هنگام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ممکن تعدادی از افراد، در اثر تیراندازی این نیروها کشته شده باشند.

خبرگزاری حاما: این رسانه می‌گوید این نوار ویدیویی توسط دوربین گوپرو تفنگ‌داران دریایی ایالات متحده ضبط شده است و تا هنوز به طور کامل و به صورت عمومی دیده نشده است.

سی‌ان‌ان گفته است در این ویدیو تعداد تیراندازی‌ها بیش‌تر از آن چیزی دیده می‌شود که پنتاگون تا اکنون به آن اعتراف کرده است.

یکی از نیروهای دریایی ایالات متحده به این رسانه گفته است که «تیراندازی توسط یک نفر یا دو نفر صورت نگرفته؛ بلکه {پس از انفجار} با حجم وسیعی صورت گرفت».

سی‌ان‌ان می‌گوید که شواهد جدید اعتبار دو تحقیق نظامی ایالات متحده را به چالش می‌کشد و پرسش‌های جدی را متوجه وزارت دفاع امریکا می‌سازد؛ چون پنتاگون هنوز هم شواهدی دال بر کشته‌شدن غیرنظامیان با ضرب گلوله را رد می‌کند.

این شبکه خبری انفجار در اگست ۲۰۲۱ در میدان هوایی کابل را که مسئولیت آن را داعش خراسان بر عهده گرفت، یک «رمز وحشتناک برای طولانی‌ترین جنگ امریکا» توصیف کرده است.

در انفجار اگست ۲۰۲۱ در میدان هوایی کابل، ۱۳ سرباز ایالات متحده و حدود ۱۷۰ شهروند افغانستان کشته شدند.

سی‌ان‌ان این رویداد را بدترین حادثه تلفات غیرنظامیان افغانستان و سربازان امریکایی در کشور، در بیش از یک دهه گذشته گزارش داده است.

این در حالی است که پنتاگون هفته گذشته نیز گزارش از تحقیق جدیدش در مورد حمله داعش خراسان در میدان هوایی کابل منتشر کرد.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.