خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بایدن لایحه بسته کمکی نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضاء کرد !

بایدن لایحه بسته کمکی نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضاء کرد !

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه (۵ ثور) لایحه‌ای را امضا کرد که میلیاردها دالر کمک جدید به اوکراین و اسرائیل ارائه می‌دهد.

خبرگزاری حاما: براساس گزارش رویترز، این لایحه شامل ۶۱ میلیارد دالر کمک به اوکراین، ۲۶ میلیارد دالر کمک به اسرائیل، یک میلیارد دالر کمک بشردوستانه به غزه و هفت میلیارد دالر کمک به تایوان و دیگر شرکای ایالات متحده در هند و اقیانوسیه برای مقابله با قدرت نظامی چین است.

بایدن گفته است: «این بسته از شرکای امریکا حمایت حیاتی می‌کند تا بتوانند از خود در برابر تهدیدات علیه حاکمیت شان دفاع کنند.»

وی افزوده است که یک میلیارد دالر اولیه برای تأمین تسلیحات اوکراین را تأیید کرده و جریان این تسلیحات ظرف چند ساعت آینده آغاز خواهد شد.

بسته‌ی کمکی اولیه شامل موتر، مهمات دفاع هوایی استینگر، مهمات اضافی برای سیستم‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا، مهمات توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری، مهمات ضدتانک و سایر سلاح‌هایی است که می‌توانند بلافاصله در میدان نبرد مورد استفاده قرار گیرند.

بایدن به مدت شش ماه به قانون‌گذاران فشار آورده بود تا بودجه‌ی بیشتری را برای اوکراین به تصویب برسانند.

برخی از جمهوری‌خواهان کنگره حاضر به حمایت از او نشدند و این سؤال را مطرح کردند که آیا اوکراین هرگز می‌تواند پیروز شود یا خیر.

تصویب این بسته‌ی کمکی، پیروزی بزرگی برای بایدن به شمار می‌رود که برای رقابت‌ ریاست‌جمهوری با دونالد ترمپ جمهوری‌خواه آماده می‌شود.

طبق گزارش رویترز، بایدن از مایک جانسون، رییس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان برای شکستن بن‌بست تشکر کرده و قول داده است که به‌زودی امنیت مرزها، که موضوع اصلی جمهوری‌خواهان است را تحت بررسی بگیرد.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.