خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

تشخیص سه نوع سرطان از یک قطره خون توسط چینی‌ها!

تشخیص سه نوع سرطان از یک قطره خون توسط چینی‌ها!

دانشمندان چینی با اختراع یک آزمایش جدید توانستند از طریق تنها یک قطره خون خشک‌شده سه نوع سرطان را فقط در عرض چند دقیقه تشخیص دهند.

خبرگزاری حاما: چینی‌ها آزمایشی اختراع کرده‌اند که برای تشخیص این سرطان‌ها تنها به کمتر از ۰.۰۵ میلی‌متر خون خشک‌شده نیاز دارد.

این تشخیص توسط چینی‌ها در عرصه طبابت در حالی صورت می‌گیرد که سرطان‌هایی مانند سرطان پانکراس(لوزالمعده)، کولورکتال و معده فاقد آزمایش خون دقیق برای تشخیص هستند.

در همین حال، پژوهشگران چینی می‌گویند، این آزمایش در ۸۲ تا ۱۰۰ درصد مواقع می‌تواند تشخیص دهد که بیمار به سرطان مبتلاست یا خیر.

همزمان با این، آزمایش جدید تنها در چند دقیقه تفاوت بین بیماران مبتلا به سرطان و افراد عاری از سرطان را نشان می‌دهد و تمرکز آن روی سرطان پانکراس، معده و کولورکتال است.

از سوی‌هم، دانشمندان چینی با استفاده از یک قطره خون خشک‌شده در این آزمایش به ۸۱.۲ درصد درستی تشخیص رسیدند، در حالیکه وقتی این آزمایش را با خون مایع انجام دادند، تنها ۷۶.۸ درصد تایید گرفتند.

ارزیابی آن‌ها همچنین نشان داد که استقرار این ابزار در مناطق کمتر توسعه‌یافته نسبت تخمینی موارد تشخیص داده‌نشده سرطان را کاهش می‌دهد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.