خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کانادا ارسال کمک هایش به افغانستان رااز سر می گیرد !

کانادا ارسال کمک هایش به افغانستان رااز سر می گیرد !

کانادا در نظر دارد پس از سه سال تعلیق کمک انکشافی به افغانستان را از سر بگیرد.

خبرگزاری حاما: کمک توسعه ای کانادا به افغانستان پس از تغییر رژیم و به‌قدرت آمدن ا.ا در این کشور حدود سه سال پیش به حالت تعلیق در آورده شد اکنون کانادا روند ارسال کمک‌ها را از سر می‌گیرد.

همزمان با این، روزنامه‌ی گلوبل نیوز کانادا روز گذشته(شنبه ۸ثور)، گزارش داد که یک کمیته‌ی متشکل از نمایندگان احزاب مختلف در پارلمان این کشور سال گذشته از اوتاوا خواستند که اقدام مشابه کند تا کمک بشری کانادا به افغانستان از سرگرفته شود.

در همین حال، پارلمان کانادا در ماه جون سال ۲۰۲۳ لایحه‌ی را تصویب کرد که بر اساس آن سازمان های امداد رسان که کمک های بشری نجات بخش را فراهم می کنند در برابر قوانین مبارزه با تروریزم معافیت حاصل می کنند.

با این حال، سازمان های بشری گفته اند،این برای کسانی که به کمک نیاز دارند یک تاخیر طولانی است و به گفتۀ آنان ، کانادا مانند سایر کشور ها کمک های تعلیق شده را به طور سریع دوباره آغاز کند.

از سوی‌هم، هنوز مشخص نیست که کانادا چی زمانی کمک های انکشافی خود را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

گفتنی است که سازمان ملل متحد بار ها از افزایش بحران بشری در افغانستان هشدار داده است.

این در حالی است که اتحادیه‌ی اروپا ، ایالات متحده و بریتانیا در ماه فبروری سال ۲۰۲۲ تقریبن شش ماه پس از حاکم شدن دوباره‌ی ا.ا بر افغانستان ، در قوانین شان در خصوص مبارزه با تروریزم تغییراتی آوردند تا زمینه‌ی کمک های بشری به افغانستان فراهم شود.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.