خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

برگزاری نشست کمیته شش‌جانبه وزیران عرب برای بررسی تحولات غزه!

برگزاری نشست کمیته شش‌جانبه وزیران عرب برای بررسی تحولات غزه!

کمیته شش‌جانبه وزیران عرب به ریاست بن فرحان برای بررسی تحولات جنگ غزه تشکیل جلسه داد.

خبرگزاری حاما: شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی روز گذشته(شنبه ۸ثور)، در مقر وزارت خارجه پادشاهی عربی سعودی در ریاض ریاست نشست مشورتی کمیته شش‌جانبه وزیران عرب برای بررسی تحولات جنگ در نوار غزه را بر عهده گرفت.

در همین حال، العربیه در گزارشی گفته است که نشست مشورتی کمیته وزارتی عرب در پایتخت سعودی با حضور ایمن الصفدی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، انور قرقاش، مشاور سیاسی رئیس کشور امارات متحده عربی و محمد الخلیفی، وزیر مشاور در امور خارجه دولت قطر برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست وزیران بر لزوم پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه و دست‌یابی فوری به آتش‌بس کامل و تضمین محافظت از غیرنظامیان طبق قانون بین‌المللی انسانی و برچیدن همه محدودیت‌هایی که مانع از رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود، تاکید کردند.

گفته می‌شود که آنها حمایت خود از همه تلاش ها با هدف به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را بیان کردند.

از سوی‌هم، وزیران عرب شرکت‌‌کننده در این جلسه مخالفت قاطعانه خود را با هر گونه تلاشی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به خارج از سرزمین‌های‌شان و هر گونه عملیات نظامی در شهر فلسطینی رفح در جنوب نوار غزه، ابراز کردند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای در ۲۵ مارچ و شماری از کشورها خواستار آتش بس فوری در غزه شده بود ؛ اما آتش بس هنوز برقرار نشده است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.