خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سازمان ملل پرونده‌ «دخالت کارمندان آنروا» در حمله هفت اکتبر را مختومه اعلام کرد !

سازمان ملل پرونده‌ «دخالت کارمندان آنروا» در حمله هفت اکتبر را مختومه اعلام کرد !

پس از اتهاماتی که منجر به تعلیق کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» شد، سازمان ملل اعلام کرد پنج پرونده از 19 پرونده کارمندان این نهاد، که اسرائیل آن‌ها را به دخالت در حملات هفت اکتبر حماس متهم کرده بود، را معلق یا مختومه اعلام کرده است.

خبرگزاري حاما: دفتر آنتونیو گوترش، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه هفتم اردیبهشت اعلام کرد دفتر نظارت داخلی از 19 کارمند آنروا، که قرارداد 12 کارمند این نهاد در پی اتهام اسرائیل فسخ شد، بازجویی کرده است.

از 12 کارمند این نهاد، یک پرونده به‌دلیل ناتوانی اسرائیل در ارائه مدارک مختومه اعلام شد و سه پرونده دیگر به‌دلیل فقدان شواهد کافی معلق شد.

گزارش یک هیئت ارزیابی مستقل درباره «بی‌طرفی» آنروا نشان می‌دهد این نهاد از «مشکلات بی‌طرفی سیاسی» رنج می‌برد، اما اسرائیل هنوز شواهدی درباره ارتباط برخی از کارمندان آن با «سازمان‌های تروریستی» ارائه نداده است.

این گزارش اشاره کرد «آنروا هیچ جایگزینی از نظر توسعه انسانی و اقتصادی برای آوارگان فلسطینی در غزه و همچنین در اردن، لبنان، سوریه و کرانه باختری ندارد.»

اتهامات اسرائیل باعث شد بسیاری از کشورها کمک مالی خود به آنروا را متوقف کنند. چندین کشور کمک‌های مالی خود را از سر گرفته‌اند، اما ایالات متحده بین آن‌ها نیست

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.