خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

آِیا معمای مثلث برمودا حل شدنی است؟

آِیا معمای مثلث برمودا حل شدنی است؟

طی دهه‌های اخیر، مثلث برمودا یا همان منطقه دریایی میان فلوریدا، پورتوریکو و جزایر برمودا، به خاطر ناپدید شدن مرموز کشتی‌ها و هواپیماها در آن شهرت زیادی یافته است. اما آیا سرانجام برای این معما جوابی پیدا شد؟

خبرگزاری حاما: در میان رازهای این منطقه، یکی از مشهورترین حوادث در سال ۱۹۴۵ رخ داد؛ زمانی که پنج بمب‌افکن نیروی دریایی آمریکا در یک مأموریت آموزشی محو شدند.

از آن زمان تاکنون، نظریه‌های گوناگونی از وجود نیروهای فرازمینی گرفته تا فعالیت‌های باستانی اتلانتیس برای توجیه این پدیده‌های عجیب ارائه شده است.

اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دلایل طبیعی می‌تواند پاسخی برای این معما باشد.

محققان سازمان زمین‌شناسی آمریکا هیچ نشانه‌ای از انتشار قابل توجه گاز متان از بستر دریا در این منطقه طی ۱۵ هزار سال گذشته نیافتند که بتواند کشتی‌ها را واژگون کند.

از سوی دیگر، بررسی‌ها حاکی از آن است که طوفان‌های شدید همگرایی در مثلث برمودا می‌تواند امواجی تا ارتفاع ۳۰ متر ایجاد کند که قادر به غرق کردن حتی کشتی‌های بزرگ است. شبیه‌سازی‌های آزمایشگاهی نیز این امکان را تأیید می‌کنند.

علاوه بر این، در اوایل قرن بیستم، شمال جغرافیایی و شمال مغناطیسی در این منطقه همسو شدند که می‌توانست منجر به خطاهای ناوبری گردد. اگرچه چنین ناهنجاری مغناطیسی تاکنون شناسایی نشده، اما می‌تواند یکی دیگر از دلایل گم شدن کشتی‌ها و هواپیماها در گذشته باشد.

گارد ساحلی آمریکا نیز هیچ خطر خاصی در مثلث برمودا گزارش نکرده و آمارها نشان می‌دهد که با وجود حجم بالای ترافیک دریایی و هوایی، حوادث غیرعادی زیادی در آنجا رخ نداده است.

بنابراین به نظر می‌رسد که در حالی که نظریه‌های اسرارآمیز همچنان طرفدارانی دارند، دلایل منطقی و طبیعی بیشتر می‌تواند پاسخگوی معمای مثلث برمودا باشد. با این حال، هنوز نمی‌توان این منطقه پرابهام را به طور کامل رمزگشایی کرد.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.