خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

ادامه تلاش ها برای آموزش دختران در افغانستان؛ فعالان خواستار بازشدن دروازه های مکاتب شدند !

ادامه تلاش ها برای آموزش دختران در افغانستان؛ فعالان خواستار بازشدن دروازه های مکاتب شدند !

گروهی از فعالان افغان و خارجی در ایالات متحده امریکا در یک کمپاین آنلاین خواستار باز شدن دروازه های مکاتب متوسطه، لیسه ها و پوهنتون ها بروی دختران و زنان در افغانستان شده اند.

خبرگزاری حاما: فعالان افغان و خارجی و افراد زیادی از نقاط مختلف جهان خواستار باز‌شدن دروازه های آموزش و تحصیل بروی دختران و زنان در افغانستان به کمپاین انلاین در ویب سایت”Their World” در امریکا پیوسته اند.

در همین‌حال، ۱۲ تن از اعضای کمپاین ملی آموزش دختران که دو تن از آنها زن بودند و از کشورهای مختلف اروپایی به افغانستان رفته بودند، به روز سه شنبه سفر ۱۲ روزه شان را به پایان رساندند.

همزمان با این، کمپاین ملی آموزش دختران به روز سه شنبه در اعلامیه‌های نوشته با آنکه در این سفر موفق نشده که خبر بازشدن مکاتب دختران را به گوش افغان ها برساند، اما شماری از رهبران ا.ا قول قاطع داده اند که در مدت کوتاه یک راه حل پیدا می کنند و این مشکل حل خواهد شد.

نهصد و پنجاه و شش روز از ممنوعیت آموزش دختران بالاتر از صنف ششم در افغانستان می‌گذرد. چنانچه ا.ا همچنان در ماه قوس ۱۴۰۱ شمسی از ممنوعیت آموزش دختران و زنان در پوهنتون ها خبر داده اند.

این در حالی است که شورای حقوق بشر ملل متحد روز دوشنبه، دهم ثور در نشستی در مقر این شورا در شهر ژنیو، کارنامه‌ی حقوق بشری افغانستان را به بررسی گرفته و وضعیت حقوق بشر، به ویژه زنان و دختران، را در افغانستان مایه‌ی نگرانی خواند.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.