خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مخالفت 34 عضو مجلس سنا با پیشنهاد انتقال پناهجویان فلسطینی به آمریکا !

مخالفت 34 عضو مجلس سنا با پیشنهاد انتقال پناهجویان فلسطینی به آمریکا !

سناتورها به دولت بایدن فشار می‌آورند تا آزادی گروگان‌های آمریکایی نزد حماس را در اولویت قرار دهد.

خبرگزاري حاما: در پی اذعان دولت بایدن به انجام بحث‌هایی به‌منظور کمک به فلسطینیان در ایالات متحده برای آوردن اعضای خانواده‌های خود به آمریکا، بیش از 30 سناتور آمریکایی طرح پیشنهادی کاخ سفید برای پذیرش آوارگان پناهجوی فلسطینی از غزه را تهدیدی برای امنیت ملی کشورشان توصیف کردند.
سناتور جونی ارنست، سومین رهبر حزب جمهوری‌خواه؛ میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا و 33 نفر از همکارانش، نامه‌ای که این پیشنهاد احتمالی را رد می‌کند، رهبری می‌کنند.

مخالفت گسترده جمهوری‌خواهان نشانگر رویکردی جدید برای حمله سیاسی به نامزدی بایدن پیش از برگزاری انتخابات نوامبر آتی است.

دولت بایدن که حمایت نظامی قوی از اسرائیل را در دستورکار دارد اکنون با وجود اعتراضات دانشجویی گسترده در ایالات متحده، از سوی دموکرات‌ها و سایر گروه‌ها تحت فشارهای سیاسی زیادی قرار دارد تا اقدامات بیشتری را برای پاسخگو کردن اسرائیل نسبت به بحران انسانی در نوار غزه اتخاذ کند.
از سوی دیگر جمهوری‌خواهان از این فضای انتقادی سود برده و دولت بایدن را متهم می‌کنند که در پی حمله 7 اکتبر حماس از حق دفاع از خود اسرائیل به اندازه کافی حمایت نکرده است.
حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر به کشته شدن 1200 نفر و گروگان گرفتن بیش از 250 نفر دیگر منجر شد. حماس کماکان نزدیک به 133 گروگان اسرائیلی را در اسارت خود دارد که برخی از آن‌ها دارای تابعیت دوگانه آمریکایی هستند.
اکنون سناتورهای جمهوری‌خواه از بایدن می‌خواهند که آزادی گروگان‌های آمریکایی از دست حماس را بر پذیرش پناهجویان فلسطینی‌ در اولویت قرار دهد.
این سناتورها تاکید دارند تا زمانی که به نگرانی‌های آنها رسیدگی نشده، دولت بایدن باید برنامه‌ریزی برای پذیرش پناهجویان از غزه را متوقف کند و به جای آن تلاش‌های خود را بر آزادی گروگان‌های آمریکایی از بند حماس متمرکز کند.

این سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی همچنین پذیرش فلسطینی‌ها از غزه را به عنوان خطری بر امنیت ملی کشورشان تلقی کرده و نگرانی آنند که چنین گامی از سوی دولت بایدن به اعضای حماس یا سایر اعضای گروه‌های تروریستی امکان می‌دهد به خاک ایالات متحده ورود کنند.

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.