خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

گفت‌و‌گوی رئیس سی‌آی‌ای با حماس در مورد آتش‌بس در غزه !

گفت‌و‌گوی رئیس سی‌آی‌ای با حماس در مورد آتش‌بس در غزه !

حماس پس از ورود رئیس سی‌آی‌ای به مصر از اعزام هیئتی به قاهره جهت توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها خبر داد.

خبرگزاری حاما: ساعاتی پس از ورود ویلیام برنز، مرکز اطلاعاتی ایالات متحده (سی‌آی‌ای) به مصر، حماس روز گذشته (جمعه،۱۴ ثور) اعلام کرد که در حال اعزام هیئتی به قاهره است؛ تا درباره توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها گفت‌وگو کند.

در همین حال، بر اساس گزارش رویترز، مصر همراه با قطر و ایالات متحده، رهبری تلاش‌ها را برای میانجی‌گری میان اسرائیل و حماس بر عهده دارند.

همزمان با این، یک منبع امنیتی مصر به خبرگزاری رویترز گفته است که مقامات حماس و سی‌آی‌ای امروز (شنبه،۱۵ ثور) با هیئت مصری دیدار خواهند کرد.

از سوی‌هم، تاکنون مشخص نیست که آیا آنان به طور جداگانه یا با هم دیدار خواهند کرد؛ اما حماس گفته که نمایندگانش پس از مطالعه آخرین پیش‌نهاد برای توافق آتش‌بس از سوی اسرا‌ئیل، با روحیه مثبت به قاهره سفر می‌کنند.

گفتنی است که بر بنیاد این گزارش، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما مصمم هستیم به توافقی دست پیدا کنیم که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کند».

ویلیام برنز، رئیس سی‌آی‌ای در حالی به قاهره رفته است که انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نیز در هفته گذشته در سفری به اسرائيل رفت و درباره آغاز دور جدید مذاکرات میان اسرائيل و حماس و آزادی گروگان‌ها، با مقام‌های اسرائیلی گفت‌وگوهای متعددی داشت.

این در حالی است که مذاکرات آتش‌بس ماه‌ها می‌شود که بدون پیش‌رفت قابل ملاحظه ادامه یافته است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.