خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه سعودی و ایران درباره  نوارغزه !

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه سعودی و ایران درباره  نوارغزه !

بن فرحان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی در کشور آفریقایی گامبی با امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار کرد.

خبرگزاری حاما: شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه پادشاهی عربی سعودی، روز گذشته(شنبه 15 ثور)، در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

دهها تن از رهبران و وزیران کشورهای اسلامی، روز شنبه در پانزدهمین اجلاس کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا شرکت کردند و انتظار می‌رود که روز یکشنبه، در پایان این نشست تصمیمی درباره غزه اتخاذ شود.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در سخنرانی افتتاحیه این نشست گفت: «این اجلاس کشورهای اسلامی در شرایطی برگزار می‌شود که تحولات خطرناک و بی‌سابقه‌ای درباره مساله فلسطین و به ویژه استمرار جنایات و تهاجم نظامی تجاوزکارانه اسرائیل رخ می‌دهد».

در همین حال، این دو وزرای خارجه سعودی و ایران در این دیدار درباره وضعیت غزه و تحولات اوضاع در منطقه گفت‌وگو کردند.

همزمان با این، وزارت خارجه سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه سعودی و ایران «روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت و گسترش آن در زمینه‌های مختلف را علاوه بر بررسی آخرین تحولات در دو عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آن آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه» مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

از سوی هم، حسین امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با سامح شکری، همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار از تلاش‌ها و مواضع مصر در قبال جنگ غزه «تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.»

این در حالی است که حسین ابراهیم طه، روز گذشته، از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواسته بود تا «تلاش‌ها و همبستگی خود را به نفع آرمان فلسطین تشدید کنند» و توضیح داد که «قطعنامه‌ای در مورد مساله فلسطین» باید روز یکشنبه در پایان اجلاس تصویب شود.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.