خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

واگذاری ویلای وزیر تبلیغات هیتلر به طور رایگان از سوی دولت آلمان !

واگذاری ویلای وزیر تبلیغات هیتلر به طور رایگان از سوی دولت آلمان !

وزارت دارایی ایالت برلین در آخرین تلاش خود برای جلوگیری از تخریب ویلای یوزف گوبلز، رئیس دستگاه تبلیغات نازی‌ها، پیشنهاد واگذاری رایگان این ملک را یک بار دیگر تمدید کرد.

خبرگزاری حاما: این ویلای تاریخی که در کنار دریاچه واندلیتز بوگن قرار دارد، در سال ۱۹۳۶ به گوبلز اهدا شده بود. اشتفان اورتس، وزیر دارایی برلین اعلام کرد که آنها حاضرند این ویلا را به صورت کاملا رایگان در اختیار هر کسی قرار دهند که مایل به نگهداری و مرمت آن باشد.

اورتس ابراز امیدواری کرد ساکنان ایالت براندنبورگ که ویلا در آن واقع شده است، از این پیشنهاد استقبال کنند. او گفت: من به هرکسی که مایل به تصاحب این مکان است، پیشنهاد می کنم که آن را به عنوان هدیه ای از طرف ایالت برلین بپذیرد.

این وزیر دارایی هشدار داد که اگر بار دیگر شکست بخورند، برلین چاره ای جز اجرای برنامه از پیش آماده شده برای تخریب این ملک تاریخی نخواهد داشت.

ویلای ۱۷ هکتاری گوبلز پس از جنگ جهانی دوم کاربردهای مختلفی از جمله بیمارستان نظامی و مرکز جوانان حزب کمونیست آلمان شرقی را داشته است. اما پس از فروپاشی دیوار برلین، این بنا تا حد زیادی متروکه مانده است.

مقامات آلمانی سال‌هاست که در مواجهه با میراث تلخ دوران نازی ها با چالش روبرو هستند. از یک سو نگهداری آنها می تواند جاذبه گردشگری داشته باشد، اما از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که دست نخورده ماندنشان موجب جذب افراط گرایان راست شود.

گوبلز که وزیر تبلیغات آدولف هیتلر بود و پس از مرگ او به آخرین صدراعظم دولت نازی آلمان تبدیل شد، در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم همراه با همسر و شش فرزندش در پناهگاهی در برلین خودکشی کرد. حالا سرنوشت ویلای او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.