خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

پرواز اولین جنگنده F-۱۶ با هوش مصنوعی !

پرواز اولین جنگنده F-۱۶ با هوش مصنوعی !

خبرگزاری آسوشیتدپرس از پرواز بی‌سابقه یک جنگنده F-۱۶ متعلق به نیروی هوایی آمریکا با هوش مصنوعی و بدون خلبان خبر داد.

خبرگزاری حاما: روز گذشته(یکشنبه،۱۶ ثور)، این جنگنده به‌نام ویستا، با حمل فرانک کیندال وزیر نیروی هوایی ایالات متحده، با سرعتی بیش از ۵۵۰ مایل در ساعت مانورهایی با سرعت بالا انجام داد.

به گزارش اسکای‌نیوز، این پرواز بر فراز پایگاه نیروی هوایی ادواردز واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا انجام شد.

این جنگنده که با هوش مصنوعی هدایت می‌شد، به یک جنگنده ‎ F-۱۶ که توسط انسان هدایت می‌شد نزدیک شد و هر دو جنگنده در فاصله ۱۰۰۰ فوتی با یکدیگر رقابت می‌کردند و در تلاش برای وادار کردن حریف خود به موقعیت‌ ضعیف‌تر، در فضا می‌چرخیدند.

در همین حال، فرانک کندال در این باره گفت: «ما تمایل داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و آن را به عنوان یک چیز مستقل تصور می‌کنیم. [هوش مصنوعی] واقعا نرم افزاری است که کار را پیش می‌برد. وظایف بسیار پیچیده‌ای را انجام می‌دهد و از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند که شامل محاسبات بسیار قدرتمند و ریاضیات پیشرفته برای حل مسائلی است که قبلاً نمی‌شد با رایانه حل کرد.»

همزمان با این، ارتش آمریکا قصد دارد از این فناوری برای بهره برداری از یک ناوگان هوایی بدون سرنشین ۱۰۰۰ هواپیما و پهپاد استفاده کند.

با این حال، به گزارش اسوشیتدپرس، مخالفت‌های زیادی با اضافه شدن هوش مصنوعی به ادوات جنگی وجود دارد.

از سوی‌هم، گروه‌های بشردوستانه و کارشناس‌های هدایت تسلیحات جنگی عمیقن نگران‌اند که ادوات جنگی مجهز به هوش مصنوعی روزی بتواند به طور مستقل و خارج از فرمان انسان، با پرتاب و شلیک بمب‌ها و مهمات، باعث کشتار شوند.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.