خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سازمان ملل‌ متحد گزارش ملی حقوق بشر افغانستان را تصویب کرد !

سازمان ملل‌ متحد گزارش ملی حقوق بشر افغانستان را تصویب کرد !

نماینده‌ دایمی افغانستان در جینوا می‌گوید که شورای حقوق بشر سازمان ملل‌ متحد گزارش ملی حقوق بشر افغانستان را تصویب کرده است. نصیراحمد اندیشه در نشست جینوا گفته است که پس از بررسی‌های همه‌جانبه، ۲۴۳ توصیه از سوی ۷۰ کشور نشان دهنده بدترشدن اوضاع حقوق‌ بشری در افغانستان است.

خبرگزاري حاما: احمد اندیشه در این نشست بیان کرده است: «گزارش ملی افغانستان به هدف ارایه یک گزارش جامع و کامل از واقعیت‌های اساسی بحران رو به وخامت حقوق بشر در افغانستان تهیه شده است. این گزارش ضمن تأکید بر وخامت بحران حقوق بشری، بر نیاز و نگرانی فوری مردم افغانستان نیز پرداخته است.»

در بررسی وضعیت حقوق ‌بشری افغانستان در دوره‌ چهارم، ۲۴۳ دیدگاه از سوی ۷۰ کشور جهان دریافت شده که از بدترشدن وضعیت حقوق‌ بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌ و پیشنهاد داده‌اند تا تحقیقات بی‌طرفانه و مستقلی در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان انجام شود.

با این حال، امارت اسلامی همواره حقوق بشر را موضوع داخلی کشور دانسته و تأکید کرده است که حقوق بشر به ویژه حقوق زنان در کشور بیش از هر زمان دیگر تأمین است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی در این مورد گفته است: «حقوق اسلامی و شرعی تمام اتباع افغانستان تأمین است. امارت اسلامی به تأمین حقوق شهروندان متعهد است.»

نگرانی‎ها درباره اوضاع حقوق بشری در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه هفته گذشته، شورای حقوق بشر ملل ‌متحد در نشستی اوضاع حقوق بشری را در افغانستان به شدت نگران کننده دانست. اما امارت اسلامی تأکید کرده است که جامعه‌ جهانی از مسئله حقوق بشر استفاده ابزاری و سیاسی می‌کند.

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.