خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد !

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد !

دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر با استفاده از صفات خشونت‌آمیز و نژادپرستانه مهاجران و مخالفان خود را توصیف کرده است.

خبرگزاري حاما: دونالد ترامپ در جریان یک گردهمایی خصوصی که برای دریافت کمک‌های نقدی به کارزار انتخابات ریاست جمهوری وی برگزار شده بود، به شدت از وزارت دادگستری آمریکا برای تحت پیگرد قرار دادن خود گلایه کرد و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور را متهم کرد که مثل «گشتاپو» عمل می‌کند.

به گزارش «رویترز»، ترامپ که خود به دلیل آنچه مدافعان حقوق بشر «تمایلات فاشیستی» وی می‌نامند مورد انتقاد است، شنبه شب هفته‌ای که گذشت این اظهارات را در ویلای مار-آ-لاگوی خود در فلوریدا در مقایسه دولت بایدن با پلیس رژیم آلمان نازی‌ در دوران جنگ جهانی دوم مطرح کرد.

به گفته ترامپ: «دولت این‌ها مثل گشتاپو عمل می‌کند. این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که به نظرشان می‌توانند برنده شوند. ولی این در واقع باعث سقوط آنها می‌شود. این‌ها مرا آزار نمی‌دهد.»

ترامپ در ماه‌های اخیر با استفاده از صفات خشونت‌آمیز و نژادپرستانه مهاجران و مخالفان خود را توصیف کرده و آنها را به شدت نکوهش کرده است. او همچنین اشاره کرده که در صورت عدم پیروزی وی در انتخابات 2024، احتمال بروز خشونت وجود دارد، و علاوه بر این مهاجران را با حیوانات مقایسه کرده است.

بایدن در ماه نوامبر به دلیل استفاده ترامپ از واژه «جانور» برای اشاره به مخالفان سیاسی خود، به شدت از وی انتقاد کرد و گفت که این واژگانی است که نازی‌ها استفاده می‌کردند. ترامپ همچنین پارسال مهاجران غیرقانونی را به سمی تشبیه کرده بود که خون آمریکا را مسموم می‌کند.
به گفته رویترز، برخی مورخان می‌گویند اظهار نظرهای ترامپ یادآور دیکتاتورهای پیشین است که قصد نابودی مخالفان خود را داشتند. در مقابل، کارزار انتخاباتی ترامپ هرگونه مقایسه رئیس‌جمهوری پیشین با نازی‌ها، آدولف هیتلر دیکتاتور پیشین آلمان، و بنیتو موسولینی دیکتاتور پیشین ایتالیا را رد کرده است

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.