خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

اربعین؛ اطاق فکری، به وسعت جهان

شرایط حاضر در ممالک اسلامی که با آشوب و شیطنت و نابسامانی همراه است، به خوبی میرساند که این آشوب ها دلیلی دارد و چرا فقط کشورهای اسلامی دچار این همه نابسامانی هستند. گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق رشد و پرورش می‌یابد و دامنه آن یمن را نیز درگیر میکند و امروز همین پدیده شوم دامنگیر افغانستان نیز شده است. این ها همه و همه حکایت از توطئه ای شوم علیه کشورهای اسلامی دارد، اگر غیر این میبود، چرا ممالک دیگر که غیر اسلامی هستند و از قدرت نظامی و سیاسی بالایی نیز برخوردار نیستند، دچار این همه هرج و مرج نمیشوند.

فریدون فرهیخته

امروز اربعین حسینی است، روزی که جانبازی نوه پاک پیامبر اسلام در راه اسلام را بازگو کرده و بیان میکند که اسلام یگانه راه نجات امت است. تجمع میلیونی مسلمانان از گوشه گوشه جهان در کربلا و راه پیمایی خود نماد از بیداری امت اسلامی است و در واقع میتوان گفت که اربعین و مراسم حج محور وحدت مسلمین است که حتی غیر مسلمانان را نیز به سمت خود کشانیده و از آن به نیکی یاد میکنند.

جدا از اینکه برخی کشورهای مسلمان اجیران غرب و دشمنان مسلمانان هستند، اما نیاز جدیست که کشورهای اسلامی با درایت و بیداری کامل، جلو توطئه بیگانگان و مکتب اسلام‌ستیزی ایستاد شوند و این راهی ندارد، مگر اینکه یکدست و یکپارچه شوند، زیرا از عوامل اساسی بحران های جوامع اسلامی، عدم اتحاد بین شان است. وقتی میلیون ها تن اعم از شیعه و سنی در راهپیمایی اربعین اشتراک میکند، این یعنی ما تافته جدا بافته از هم نیستیم و در واقع یکی هستیم و همین یکی بودن سبب شده تا دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای گوناگون تلاش کنند بین ما خط نفاق ایجاد نمایند.

داعش یک پروژه غربی – امریکایی برای ناامن کردن کشورهای اسلامی و منطقه است. خواهی نخواهی اگر جلو این هیولا گرفته نشود، دامنه آن ممالک اسلامی را نیز خواهد گرفت. دیروز سوریه و عراق بود، اما شکست خورد و امروز تلاش دارند افغانستان را به سوریه ثانی مبدل سازند تا هم تحقق دهنده اهداف امریکایی در منطقه باشد و هم میخواهد آشوب و هرج و مرج برای کشورهای اسلامی از جمله ایران که نقش موثری در سرکوب داعش در سوریه داشت، ایجاد کند.

Input your search keywords and press Enter.