خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کمک نقدی شورای علمای شیعه به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی بر آموزشگاه کاج

امروز پنج شنبه مؤرخ  ( 21، میزان) محفلی  به مناسب سالروز میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، تولد امام صادق (ع) و هفته‌ی وحدت اسلامی و هم‌چنان کمک و مساعدت با خانواده‌ی قربانیان و زخمی‌های اخیر مرکز آموزشی کاج، از سوی شورای علمای شیعه افغانستان راه اندازی گردیده بود.

 به گزارش خبرگزاری حاما در این برنامه آیت الله محمد هاشم صالحی، رئیس علمای شیعه‌ی افغانستان ، شماری از روحانیون شیعی و سنی ، مسؤلین امارت اسلامی، استاتید دانشگاه ، و خانواده‌های قربانیان حمله بر آموزشگاه کاج شرکت کرده بودند.

.

در آغاز عبدالروف توانا معاون شورای اخوت اسلامی و رئیس بنیاد استاد شهید توانا، با گرامی‌داشت از هفته‌ی اخوت و برادری گفت که: « در شرایط که اسلام در محرومیت و مسلمانان در سرتاسر دنیا در ظلمت بسر می‌برند باید ما پشتون ، تاجیک ، ازبیک ، وهزاره باهم متحد بوده و یک افغانستان واحد بسازیم ، پیامبر گرامی اسلام ص که میلادش نور و هجرت اش سبب ایجاد نظام اسلامی گردید مسلمانان را به اخوت و برادری فرا می‌خواند.»

در ادامه، مولوی محمد ابراهیم بارکزی، منشی شورای علمای شهر کابل گفت که :« امروز ما از جنگ فزیکی خلاص ، و به جنگ فکری دچار شدیم اگر ما از عظمت قرآن و اسلام استفاده نموده دست به دست هم بدهیم جنگ فکری را هم چنان شکست می‌دهیم .»

وی در ادامه هم چنان افزود باید با حکومت امارت اسلامی همکار بوده تا یک نظام کامل ، استوار و همه‌جانبه در افغانستان داشته باشیم.

 سید حسین عالمی بلخی، یکی دیگر از سخنرانان محفل نیز از کارکرد های امارت اسلامی تشکری کرده  گفت که  ما همه باید در تامین اخوت، برادری و برابری در افغانستان بکوشیم
آقای بلخی از امارت اسلامی خواستند که جامعه شیعه خمس و زکات شان را به مراجع تقلید و نمانیدگان آن‌ها می‌پردازند او از مسئولین امارت اسلامی خواست که دیگر مزاحم آنان نشود

در ادامه‌ی محفل، شیخ امین الله وقار، رئیس ریاست 495 استخبارات امارت اسلامی افغانستان گفت که :« یهودیان و نصرانیان دانستند که مسلمانان شکست ناپذیر است. ما باید دشمنان خود را بشناسیم امارت اسلامی سال ها شهید دادند تا دشمنان اسلام را شکست بدهند، شهدای امارت اسلامی شهدای شما ،و شهدای شما شهدای امارت اسلامی است .»

 وقار، در ادامه‌ی صجت‌هایش اضافه کرد که متآسفانه حادثه‌ی اخیر مرکز آموزشی کاج، باعث اندوه ده‌ها خانواده گردید و امارت اسلامی برای قربانیان بهشت برین و بازماندگان آن‌ها صبر جمیل خواهان است .

استاد افضلی، عضو شوارای علمای شیعه یکی دیگر از سخنرانان در این محفل گفت که دین اسلام جایگاه ویژه برای علم و دانش قائل است در طول ۴۰ سال جنگ ویرانی های زیاد در پی داشت که این ویرانی ها دو باره آباد میشود اما ویرانی علم، دوباره آباد شدن شان سخت و زمان گیر است.
آقای افضلی در اخیر سخنرانی اش افروزد که شیعه ها از امارت اسلامی حمایت میکند و از مقامات امارت اسلامی خواستند تا اقوام دیگر را نیز در ساختار حکومت بپذیرند.

در اخیر به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی کاج،  مبلغ 25 هزار افغانی و به خانواده‌های زخمی‌ها مبلغ 20 هزارافغانی از طرف شورای علمای شیعه افغانستان کمک گردید.

عیسی بیان و رخشانه شفایی، کابل  مسجد جامع الزهرا (س)

Input your search keywords and press Enter.