خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مراسم عروسی دسته جمعی 55 زوج جوان در کابل برگزار شد

دومین دوره ی از مراسم عروسی دسته جمعی به حمایت از یک بنیاد خیریه‌ی موسوم به امام علی امروز سه شنبه در کابل برگزار شد.
به گفته‌ی مسولین این برنامه ؛اولین دور این مراسم ١٧ میزان سال جاری برابر با مناسبت میلاد باسعادت محمد مصطفی (ص) برگزار شده بود،که زوج های جوان به صورت داوطلب در این مراسم عروسی شرکت کرده است .
محمد علی زاده یکتن از برگزار کنندگان این محفل می‌گوید؛قرار است طی یک سال ، چهار دوره از مراسم عروسی دسته جمعی به کمک این نهاد برگزار شود.
وی هم چنان افزود “افراد واجد شرایط این پروسه باید مستمند بوده و بار نخست ازدواجش باشد و همچنان رضایت والدین اش نیز شرط است”
این مراسم با کمترین هزینه ی مالی به اندازه ی ٢٨ هزار افغانی مصرف بر هر زوج جوان همراه با جهزیه تعین گردیده است .
محمد اکرم رضایی به نمایندگی از بنیاد خیریه ی امام علی به خبرنگار خبرگزاری حاما گفت ؛این نهاد در سال جاری به فعالیت آغاز نموده و مصارف آن از طرف افراد سخاوتمند تمویل می گردد.
وی هم چنان افزود “این نهاد در بخش های مختلف از جمله تآمین مصارف تحصیلی به دانش آموزان نیازمند ، فراهم نمودن زمینه تداوی برای مریضان بی بضاعت ،اعمار چاه های آب در ولایات و مناطق دور دست کشور می‌پردازد و در سال جاری به 145 خانواده در قسمت تامین مواد سوخت همکاری نموده است و قرار است یک حوزه ی علمیه هم چنان تاسیس نماید.
با این همه فقر و بیکاری در کشور باعث شده است تا شماری از جوانان در بی‌سرنوشتی بسر ببرند و اکثر جوانان توان ازدواج را با رسم و رواج که به پول های هنگفت می‌انجامد، را ندارند.

رخشانه شفایی
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.