خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کشف جواهرات کمیاب در درون مومیایی یک پسر در مصر.

سی‌تی‌اسکن‌های جدید مومیایی پسری معروف به «پسر طلایی» که حدود 2300 سال پیش در مصر درگذشته، نشان می‌دهد که جواهرات کمیابی درون بدن این پسر نوجوان قرار داده شده است.

بر اساس گزارش «نشنال نیوز»، محققان با استفاده از سی تی اسکن، جواهرات کمیابی درون مومیایی یک پسر نوجوانی را که حدود 2300 سال پیش در مصر در گذشته بود، کشف کردند.

تصاویر سی‌تی‌اسکن مومیایی این پسر نوجوان که با نام «پسر طلایی» ‌ شناخته می‌شود نشان می‌دهد که جواهرات در اماکن مختلف درون بدن او قرار داده شده است.

پیش از این، محققان در مورد مومیایی این پسر نوجوان گفته بودند که بدن این نوجوان با مقدار زیادی تعویذ یا طلسم و گیاه تزئین شده بود.

محققان بدون نیاز به باز کردن مومیایی و با استفاده از اسکن دیجیتال (سی تی اسکن) 49 طلسم در 21 نوع مختلف را شناسایی کردند؛ بسیاری از طلسم‌ها با حکاکی تکه‌های طلا و سایر آن‌ها نیز با استفاده از گوهر و سرامیک ساخته شده‌اند.

اسکن دیجیتال همچنین نشان داده است که یک حلقه طلایی در گلوی این پسر و یک زبان طلایی در دهانش قرار داده شده است.

همچنین طلسم‌هایی چشم حورس (نشان قدرت پادشاهی در مصر باستان)، اسکراب (سوسک مقدس جواهرنشان) و نشان ایزیس (الهه طبیعت در مصر باستان) از جمله طلسم‌هایی که به شیوه‌ای خاص بین چین‌های بسته‌بندی و همچنین داخل حفره‌های بدن این مومیایی قرار داده شد.

بر اساس تصاویر اسکن دیجیتال، تمام اندام‌های داخلی بدن این پسر نوجوان به‌جز قلب او، از بدنش خارج شده بودند.

Input your search keywords and press Enter.