خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

فقر، تنها دلیل دلسردی و مهاجرت افغانان.

فقر و دلسردی مردم از ادامه زندگی در افغانستان

فقر اقتصادی و نبود زمینه کار مردم را از زندگی در کشور دلسرد کرده است و اکثریت مردم راه مهاجرت را در پیش گرفته است.
با روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی در افغانستان اکثریت موسسه های خارجی و تجارت پیشه ها از افغانستان رفتن که تعداد زیادی از مردم بیکار شدن همچنان اکثریت کسانیکه در ادارات دولتی کار میکردن نیز بیکار شدن که وضعیت بد اقتصادی را در جامعه به بار آورده است.
نبود زمینه کار و شغل ثابت اکثریت مردم را با مشکلات زیادی رو برو کرده است و تعداد کثیری راه مهاجرت را در پیش گرفته است تا بتواند در یک کشور دیگر مشغول کار شود و زندگی جدید را شروع کند.
حمید یکی از کسانی است که در زمان جمهوریت در یکی از موسسه ها کارمند بود که با رفتن موسسه های خارجی از افغانستان بیکار شد و دیگر نتوانست شغل پیدا کند او میگوید وضعیت بد مالی او را مجبور کرده است که بولانی فروشی کند و این حالت او را دلسرد کرده از زندگی کردن در افغانستان.
شازیه یکی از دختران است که قبلا در یک رسانه رادیوی مشغول به کار بود که فعلا از شغل خود بخاطر مسدود بودن اکثریت رادیو ها بیکار است و همرای خانواده خود قالین بافی میکند او میگوید با اینکه در شغل خود خیلی مهارت داشت ولی نبود زمینه کار او را مجبور به این کرده که بخاطر نفقه فامیل قالین بافی کند،و از آینده مبهم که در پیش دارد شکایت میکند.
حنیف دانشجو سال اخر دانشگاه است میگوید اگر زمینه شغلی و کار پیدا شود راضی به این نیست که در کشور دیگر مهاجرت کند و به عنوان مهاجر به زندگی خود ادامه دهد اما شرایط بد اقتصادی مجبور به این میکند تا راه مهاجرت انتخاب کند. او میگوید با فراهم ساختن زمینه کار در کشور شاید خیلی از جوان ها منصرف شود از اینکه از کشور خارج شود.
این در حالی است که در شرایط کنونی افغانستان از وضعیت بد اقتصادی رنج میبرد بیکاری به اوج خود رسیده که بیشتر مردم از نبود کار و زمینه شغلی شکایت دارد و اکثریت مردم بخاطر زندگی بهتر مهاجرت می‌کند تا بتواند در کشور دیگر شغل پیدا کند و به زندگی ادامه دهد.

سکینه ناصری
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.