خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

جادوی جدید مایکروسافت برای پیش گیری از گوگل

مایکروسافت با ارایه نسخه جدید جستجوگر خود موسوم به “بینگ” که مجهز به جدیدترین فناوری هوش مصنوعی این شرکت است، قصد دارد تا به عقب‌ماندگی چند سالهٔ خود در رقابت با گوگل پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری حاما؛ از لحظه‌ای که این خبر توسط مایکروسافت اعلام شد تعداد دفعات دانلود اپلکیشن مرورگر مایکروسافت و بینگ بر روی گوشی‌های موبایل ریکارد جالبی را ثبت کرد، این فناوری جدید که “چت جی پی تی” نام دارد امکان یادگیری و ارایه پاسخ به کاربران را همانند یک انسان دارد.

ابزار جدید مایکروسافت نه تنها دنیای جستجوهای انترنتی را جذاب‌تر می‌کند، بلکه به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از امکانات هوش مصنوعی، خیلی دقیق‌تر و هدفمندتر به آنچه که می‌خواهند در نتایج جستجوهایشان برسند.

آینده‌ای که در گذشته در فلم‌های هالیوودی از صحبت انسان با کامپیوترها نمایش داده می‌شد، حالا دیگر با استفاده از هوش مصنوعی به طور حقیقی وارد زندگی‌ انسان‌ها شده است.

گوگل نیز دو روز پیش از هوش مصنوعی جدیدش به نام” بارد” رونمایی کرد. در این ویدیو از بارد خواسته می‌شود دستاوردهایی را از تلسکوپ جیمز وب بیان کند که امکان توضیح آن به یک کودک ۹ ساله وجود داشته باشد.

یکی از پاسخ‌های بارد این است که از جیمز وب برای گرفتن اولین تصاویر از یک سیاره خارج از منظومه شمسی یا سیاره فراخورشیدی استفاده شده است که این گفته درست نیست.

در حقیقت اولین تصاویر از سیارات فراخورشیدی توسط تلسکوپ “VLT” در سال ۲۰۰۴ گرفته شدند.

مایکروسافت و گوگل از این پس سعی خواهند کرد تا با افزودن امکانات بیشتر به موتورهای جستجوی خود با تکیه بر هوش مصنوعی، آیندهٔ بازار محصولات تکنالوژی به خصوص در صنعت تلیفون‌های موبایل را در دست بگیرند.

شهرام جوانشیر
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.