خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

واگذاری سفارت افغانستان در تهران به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران

واگذاری سفارت حکومت گذشته به وزارت خارجه ایران

 

این سفارت به حکومت امارت اسلامی افغانستان تسلیم میشود
قرار است تا ساعاتی دیگر سفارت افغانستان در تهران به وزارت خارجه ایران تسلیم داده شود.

خبرگزاری حاما: منابع در سفارت افغانستان در تهران می گویند که امروز یکشنبه ۷ ماه حوت سال روان کلید سفارت افغانستان به وزارت خارجه ایران تسلیم داده خواهد شد و این وزارت سفارت افغانستان را به حکومت امارت اسلامی تسلیم می‌دهد.

سفارت افغانستان در تهران طی نشر خبری ۳ حوت سال روان گفته بود که کشور ایران حکومت امارت اسلامی را به رسمیت نخواهد شناخت و به دنبال نشر خبر تحویل سفارت افغانستان در تهران به حکومت امارت اسلامی افغانستان، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که «در وضعیت حقوقی سفارت» تغییری نیامده است و ایران حکومت سرپرست امارت اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد.

در آخرین مورد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طی تغییرات در قنسلگری افغانستان در ایران در گفت بود که دولت ایران تا حال تصمیم برای به رسمیت شناختن حکومت امارت اسلامی ندارد و این تغییرات ربط به رسمیت شناسی این حکومت نیست.

این در حال‌است نزدیک به دو سال از حاکمیت دوباره حکومت امارت اسلامی در افغانستان میگذرد ولی تا اکنون هیچ کشور همسایه و فرا همسایه حکومت امارت اسلامی را رسمأ به رسمیت نشناخته است و در این حال این سومین سفارت افغانستان است که به گونه رسمی به حکومت امارت اسلامی افغانستان تسلیم داده میشود

مرتضی شیرزی
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.