خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

شرکت نوکیا پس از ۶۰ سال لوگویش را تغییر داد

نوکیا روز یکشنبه اعلام کرد که پس از ۶۰ سال لوگویش را تغییر می‌دهد.
این شرکت که تیلفون‌هایش قبل از بلک‌بری و آیفون خیلی محبوب بودند، برای رشدش بر محصولات تکنولوژیک تمرکز می‌کند. به گفته رئیس نوکیا،‌ «قبلا ما را با تیلفون‌های هوشمند می‌شناختند، اما حالا یک شرکت تکنولوژیک هستیم.»
پیکا لوندمارک، رئیس این شرکت فنلندی، این تغییرات را یک روز قبل آغاز نمایشگاه سالانه کنگره جهانی مبایل در بارسلونا در مصاحبه‌ای با رویترز بیان کرد. او پس از به عهده گرفتن رهبری نوکیا در ۲۰۲۰‌، استراتژی جدیدی برای رشد این شرکت در پیش گرفته است.
در حال حاضر، نوکیا روی ارایه خدمات، مانند فروش تجهیزات به شرکت‌های مخابراتی متمرکز است، ولی می‌خواهد برای محصولاتش مشتریانی از میان شرکت‌های غیرمخابراتی نیز پیدا کند.
نوکیا که روزگاری بازار تیلفون را در اختیار داشت، با ورود رقبای جذابتری مانند بلک‌بری و اپل از فروش تیلفون هایش کاسته شد و از بازار رقابت‌ها کنار رفت. حالا، لوندمارک با تغییر استراتژی، از رشد بخش فناوری نوکیا ابراز خرسندی می‌کند.
او به رویترز گفت: «در این بخش، شرکت ما سال گذشته رشد خیلی خوب ۲۱ درصدی داشت و فعلاً ۸ درصد فروش یا معادل تقریباً ۲ میلیارد دالر در سال را در بر می‌گیرد. ما می‌خواهیم هرچه زودتر میزان فروش افزارهای تکنولوژیک خود را دو برابر کنیم.»
نوکیا و بلک‌بری پس از شکست در بازار تیلفون‌های هوشمند، بر فروش تجهیزات به شرکت‌های عمده مخابراتی تمرکز کرده‌اند. آن‌ها با این شرکت‌ها در توسعه نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی همکاری می‌کنند.
نوکیا به بازار تولید تجهیزات اتوماتیک برای کارخانه‌های تولیدی چشم دوخته است. همچنان، با ورود به بازار فناوری حفظ داده‌ها، می‌خواهد با غول‌‌های تکنولوژیکی چون مایکروسافت و آمازون نیز همکاری کند.
Input your search keywords and press Enter.