خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

آغاز سال‌جدید و افتتاح نمایشگاه کتاب در شهر کابل

آغاز سال‌جدید و افتتاح نمایشگاه کتاب در کابل

با آغاز سال جدید در شهر کابل نمایشگاه کتاب و قرآن‌کریم گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری حاما: دیروز( سه‌شنبه،۱حمل)، نمایشگاه کتاب و قرآن‌کریم در نزدیک مسجد عبدالرحمن کابل برگزار شد. معین وزارت اطلاعات و فرهنگ ا.ا.ا. هدف راه‌اندازی از این نمایشگاه‌ را ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان مردم به‌خصوص جوانان می‌داند.

نمایشگاه ” کتاب و قرانکریم ” به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از سوی ریاست انتشارات کتب بیهقی وزارت اطلاعات وفرهنگ و همکاری ناشران کتاب، برگزارشده است.

از سویی، سال جدید تعلیمی در کشور در حالیکه ممنوعیت آموزش بر دختران بالاتر از صنف ششم هنوز پابرجاست، روز سه‌شنبه اول حمل آغاز شد. شماری از عالمان دین از امارت اسلامی می‌خواهند که دروازه مکتب‌ها را به روی دختران بالاتر از صنف ششم بازگشایی کند. علاوه بر بسته بودن در‌وازه مکتب‌ها بروی دانش‌آموزان دختر، در پی یک اعلامیه از سوی ا.ا.ا دروازه های دانشگاه‌های دولتی و خصوصی بروی دانش‌جویان دختر بسته شد. و یک میلیون دختر از حضور در صنف های درسی محروم شدند.

گفتنی ‌ست، که با آمدن سال نو برنامه مشاعره‌ بهاری نیز با شرکت شماری از شاعران، فرهنگیان، نویسندگان و اهل شعر و ادب در دشت آبدان کندز و ولایت تخار به پیشواز فصل بهار برگزار شد. این برنامه به هدف گسترش و تقویت شعر و ادب راه‌اندازی شده است.
این چنین برنامه ها برای بشتیبانی و حمایت از شاعران و‌نویسندگان بوده است.

شاعران و نویسندگان کشور از کاهش برنامه‌های فرهنگی در این ولایت، نگران بودند. زیرا پیش از‌ یک‌ونیم سال پسین، هیچ برنامه‌ ای فرهنگی‌ در مناسبت‌های مختلف برگزار نشده بود.

این در حالی‌است، که سال گذشته برنامه ها و نمایشگاه های کتاب به منظور تقویت و گسترش فرهنگ مطالعه در شهر کابل و ولایات برگزار شد. همچنان در یک سال گذشته، تنها یک یا دو برنامه فرهنگی(مشاعره بهاری) در کندز برگزار شد که شاعران این دوره را دوره سکوت و ناخوشی خواندند زیرا نگران کاهش این چنین برنامه ها بودند.

نیلوفر موسوی
‏#HamaNews_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.