خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

قرارداد شرکت تسلا با شانگهای برای تولید و ذخیره بسته های انرژی

قرارداد شرکت تسلا با شانگهای برای تولید و ذخیره بسته های انرژی

شرکت خودروسازی الکتریکی ایالات متحده تسلا، یک کارخانه بزرگ در شانگهای خواهد ساخت تا محصول ذخیره انرژی خود را مگا پک بسازد.

به گزارش خبرگزاری حاما: بر اساس توافقی که روز یکشنبه(۲۰،حمل‌سال جاری)، بین اداره منطقه ویژه لین گانگ و تسلا (شانگهای) امضا شد، تسلا کارخانه بزرگ تولید و ذخیره انرژی را در شانگهای خواهد ساخت، این نیروگاه برای تولید و خروجی اولیه هزار‌ مگا پک در سال یا حدود ۴۰ گیگاوات ساعت ذخیره انرژی طراحی شده است.

به گفته این خودروساز، مگافکتوری که قرار است در سه ماهه سوم سال جاری شروع به کار کند، تولید خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد و محصولات آن در سراسر جهان به فروش خواهند رسید.

کارخانه تسلا در منطقه ویژه لین گانگ منطقه آزاد تجاری آزمایشی چین (شانگهای) واقع خواهد شد، جایی که یک زنجیره صنعتی کامل برای ذخیره و استفاده جدید انرژی ایجاد شده است.

در خبرنامه‌ای از این خودروساز آمریکایی آمده است: که تسلا به سرمایه‌گذاری در چین از طریق طیف وسیع‌تری از محصولات و خدمات ادامه خواهد داد تا شرکای بیشتری را برای پیوستن به نیروها در تسریع انتقال جهان به سمت انرژی پایدارتر تشویق کند.

کارخانه موجود تسلا شانگهای که اولین کارخانه گیگافکتوری تسلا در خارج از ایالات متحده است، تولید خودروهای تسلا مدل۳را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد و اکنون قادر به تولید حدود ۲۰هزار خودرو در هفته است.

نیلوفر موسوی
‏#HamaNews_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.