خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

دارویی عجیب در علم طبابت( قرص «مدفوع انسان»)

دارویی عجیب در علم طبابت( قرص «مدفوع انسان»)

در این مطلب به شما می‌گوییم قرص تولید شده از «مدفوع انسان» چیست و چرا مصرف می‌شود. همچنین در مورد خواص و عوارض آن با شما صحبت می‌کنیم.

خبرگزاری حاما:

بر اساس گزارش «لایو ساینس»، سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا، یک قرص به نام «وُست – Vowst» را که حاوی باکتری‌های زنده است، به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای عفونت‌های مکرر باکتری کلستریدویم دیفیسیل تایید کرده است.

کلستریدیوم دیفیسیل چیست؟

کلستریدیوم دیفیسیل «C. difficile» یک باکتری است که می‌تواند علائم مختلفی از اسهال تا التهاب خطرناک و جدی را در روده بزرگ ایجاد کند.

این عفونت بیشتر سالمندان را در بیمارستان ها یا مراکز مراقبت طولانی مدت تحت تأثیر قرار می دهد و معمولاً پس از استفاده از داروهای آنتی بیوتیکی ایجاد می شود.

با این حال، عفونت کلستریدیوم دیفیسیل در افرادی که به طور معمول در معرض خطر بالا نیستند، مانند افراد جوان و سالم که از آنتی بیوتیک استفاده نکرده و در مراکز مراقبت های بهداشتی نبوده اند، نیز دیده می شود.

به معنای دیگر، کلستریدیوم دیفیسل عامل بیماری انتروکولیت با غشای کاذب یا انتروکولیت سودو مامبرانو است؛ بیماری شدید مربوط به روده باریک و بزرگ که اغلب پس از جراحی‌های وسیع گوارش یا درمان‌های آنتی‌بیوتیکی در افراد فاقد توانایی عمومی بروز می‌کند.

هر سال در ایالات متحده آمریکا، حدود نیم میلیون نفر به بیماری کلستریدیوم دیفیسیل مبتلا می‌شوند و در سال‌های اخیر، ابتلای به عفونت‌های کلستریدیوم دیفیسیل مکرر افزایش یافته است.

علائم کلستریدیوم دیفیسیل

باکتری‌های کلستریدیوم دیفیسل که به‌سرعت تکثیر می‌شوند، سمومی را ترشح می‌کنند که می‌تواند موجب اسهال، درد شکم، تب و کولیت (التهاب روده بزرگ) و در برخی موارد نارسایی این عضو بدن و مرگ شود.

گزارش سازمان غذا و داروی ایالات متحده عفونت‌های کلستریدیوم دیفیسیل را با مرگ سالانه ۱۵ تا ۳۰ هزار نفر در آمریکا مرتبط دانسته است.

خواص باورنکردنی قرص «وُست – Vowst» که از مدفوع اهدایی انسان تولید شده است

این قرصی که حاوی باکتری‌های زنده است، برای استفاده افراد ۱۸ سال و بالاتر به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای عفونت‌های مکرر باکتری کلستریدویم دیفیسیل تایید شده است.

گفتنی است که روال درمانی وُست به صورت مصرف چهار کپسول یک بار در روز به مدت سه روز متوالی است.

عوارض جانبی قرص «وُست – Vowst»

در کارآزمایی‌های بالینی، شایع‌ترین عوارض جانبی وست نفخ شکم، خستگی، یبوست، لرز و اسهال بود.

این عوارض جانبی در بیماران تحت درمان نسبت به دریافت‌کنندگان دارونما، با فراوانی بیشتری رخ داد.

Input your search keywords and press Enter.