خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

برگزاری کارگاه مبارزه با قاچاق غیرقانونی آثار فرهنگی در ازبیکستان از سوی یونسکو

برگزاری کارگاه مبارزه با قاچاق غیرقانونی آثار فرهنگی در ازبیکستان از سوی یونسکو

یونسکو به متخصصان مجری قانون مسئولان قضایی و مقام های وزارتخانه های فرهنگی از هفت کشور آسیایی در امر مبارزه با قاچاق غیرقانونی آثار فرهنگی آموزش میدهد.

خبرگزاری حاما: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اعلام کرد که برای مبارزه با قاچاق غیرقانونی آثار فرهنگی در آسیای مرکزی و افغانستان کارگاهی را در تاشکند پایتخت ازبیکستان برگزار میکند.

به گفته یونسکو این کارگاه که از تاریخ پنجم تا هفتم ژوئن برگزار میشود به متخصصان مجری قانون، مسئولان قضایی و همچنین مقام های وزارتخانه های فرهنگی از هفت کشور آسیای مرکزی در امر مبارزه با قاچاق غیرقانونی اموال فرهنگی آموزش میدهد. متخصصان کشورهای مانند جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان در این کارگاه شرکت خواهند کرد.

در بیانیه یونسکو که در روز (جمعه ۱۲ جوزا) منتشر شد آمده است که این کارگاه متخصصان آموزش دیده و متعهد در سراسر آسیای مرکزی را تقویت خواهد کرد و همچنین به کشور های حاضر در این کارگاه برای اجرای کنوانسیون ۱۹۷۰ در مورد آثاری که صادرات و واردات آن ممنوع قلمداد شده است کمک خواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده است:«شرکت کنندگان با تجارب متنوع کشورهایشان شیوه های مناسب مبارزه با قاچاق آثار فرهنگی در سطح ملی را در این کارگاه به اشتراک خواهند گذاشت و راهکار های عملی با استاندرد های بین المللی و ابزارهای عملیاتی در نظر گرفته خواهد شد.»

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.