خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

نارضایتی پایتخت نشینان از خدمات نامناسب شرکت های آب رسانی

نارضایتی پایتخت نشینان از خدمات نامناسب شرکت های آب رسانی

شماری از باشندگان شهر کابل، از کاهش خدمات شرکت‌های آب‌رسانی شکایت کرده می‌گویند که کاهش خدمات این شرکت‌ها، دسترسی مردم به آب آشامیدنی را دشوار کرده است.

خبرگذاری حاما: باشندگان ناحیه ششم و دهم شهر کابل از کم توجهی شرکت‌های خدمات آب‌رسانی شکایت کرده و خواهان حل هر چه سریع‌تر این مشکل از طرف شرکت‌های آب‌رسانی و توجه حکومت در این راستا می‌باشند.

تمیم محمدی، باشنده ناحیه ششم شهر کابل می‌گوید؛ که نل آب آن‌ها در طول هفته فقط دو روز، آن‌هم ساعت‌های محدود و اکثر اوقات از طرف شب آب دارد.

وی افزود:”از خدمات شرکت‌های آب‌رسانی راضی نیستم!”

بنابر گفته‌ی باشندگان، خدمات شرکت‌های آب‌‌رسانی در منطقه‌های شان فعالیت منظم نداشته و بیشتر وقت‌ها سه‌تا‌چهار روز دسترسی به آب ندارند.

تمنا،یکی از باشندگان ناحیه دهم شهر کابل می‌گوید که نل آب آن‌ها حدود ده روز می‌شود که قطع گردیده است.

او گفت:”شرکت‌های آب‌رسانی باید هر‌چه زودتر مشکل کمبود (نبود) آب را حل کنند.”

در همین حال کریم احمدی، مسوول یکی از شرکت‌های خدمات آب‌رسانی خصوصی(ناحیه ششم) شهر کابل می‌گوید که خشک شدن چاه‌های عمیق و نداشتن ذخیره‌گاه‌های بیش‌تر آب باعث کاهش خدمات آن‌ها شده است.
وی گفت: “تلاش ما بر‌ این است که هر‌چه زودتر مشکل کم‌بود آب را حل کنیم.”

اما در این میان، غلام جیلانی، مسوول نشرات وزارت انرژی و آب گفت که در مورد کاهش خدمات شرکت‌های ‌آب‌رسانی آگاهی دارند و به شرکت های آب‌رسانی سفارش کرده‌اند؛ که به زودترین فرصت باید مشکل آب مردم را حل کنند.

وی همچنان افزود:” ما با شرکت های آب‌رسانی در قسمت حل مشکل مردم همکار هستیم و به آن‌ها هم‌کاری می‌‌کنیم تا مشکل این شهروندان (ناحیه‌های ششم و دهم) شهر کابل حل شود.”

با این حال چندی قبل هم‌زمان با روز جهانی آب، بانک جهانی با نشر گزارشی هشدار داده که با شیوه‌های فعلی مصرف آب، جهان تا سال ۲۰۳۰ با کمبود ۴۰ درصدی بین تقاضای پیش‌بینی شده و عرضۀ آب در دسترس، مواجه خواهد شد.

ساجده سادات
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.