خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

 گرما شدید و کمبود بی پیشینه آب در نواحی شهر کابل معضل پیش آمده برای پایتخت نشینان

 گرما شدید و کمبود بی پیشینه آب در نواحی شهر کابل معضل پیش آمده برای پایتخت نشینان

پایتخت نشینان از کم‌بود بی پیشینه آب در کابل شکایت کرده و افزایش روز افزون کم‌بود آب در پایتخت را بحران بزرگ گفته و خواهان حل این بحران اند.

خبرگزاری حاما: پایتخت نشینان از بحران کم‌بود آب شکایت دارند و می‌گویند که بحران کم‌بود آب آنان را با مشکلات زیادی روبرو ساخته است.

باشندگان کابل از بحران کم‌بود آب شکایت دارند ومی‌گویند که بسیار به سختی می‌توانند فقط برای نوشیدن آب برای شان تهیه کنند.

باشندگان نواحی مختلف کابل از جمله ناحیه شش، ده و یازده از کم‌بود آب بیشتر رنج می‌برند.

باشندگان این نواحی می‌گویند که بیشتر اوقات آب مورد نیازشان را خریداری می‌کنند. اما به دلیل مشکل اقتصادی نمی‌توانند همه روزه آب مورد نیازشان را خریداری کنند.

احمد هاشمی، باشنده ناحیه ششم شهر کابل می‌گوید” ما بیشتر از دو ماه است که هیچ آب نداریم،چاه‌ آب ما خشک شده نل آب داریم اما آن هم در دو هفته یک روز آب دارد.”

وی هم‌چنان افزود که مجبور استند آب برای شان از تانکر‌های آب معدنی خریداری کنند.

با این حال شماری از باشندگان دگر این نواحی نیز از مشکل مشابه رنج برده ومی‌گویند که همه مردم در این نواحی از بحران کم‌بود آب رنج می‌برند و اکثر مردم به دلیل وضعیت اقتصادی توان خرید آب را ندارند. وبرای به دست آوردن آب در صف‌های طولانی در بعضی خانه‌ها و مساجد منطقه برای بدست آوردن آب منتظر می‌باشند.

با این حال تهمینه، باشنده ناحیه دهم شهر کابل می‌گوید که نل آب شرکت‌های خصوصی آنان خشک شده است.

وی هم‌چنان بیان داشت که منطقه زندگی شان از طرف وزارت آب و انرژی سروی شده بود تا خدمات آب رسانی فعال شود وبتوانند به آب دسترسی پیدا کنند.

اما با گذشت یک ماه هنوز هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است‌.

وی گفت:” قیمت آب‌های فروشی بلند رفته وما نمی توانیم بخریم.”

باشندگان این نواحی از این ناحیه رنج برده و خواهان حل هر چه زودتر این بحران از سوی دولت سرپرست استند.

عثمان، باشنده ناحیه یازدهم شهر کابل می‌گوید که با کم‌بود جدی آب روبرو هستند. ونل آب آن‌ها ۱۲ تا ۱۵ روز آب ندارد.

وی افزود:”بخاطر که بتوانیم ۱۵ روز آب داشته باشیم بشکه خریداری کردیم وهر ۱۵ روز بعد که آب نل میآید آب را در شبکه‌ها ذخیره می‌کنیم.”

باشندگان این ناحیه کابل از دولت می‌خواهند که مشکل کم‌بود یا نبود آب را حل کنند.

این باشندگان هم‌چنان می‌گویند که برای ذخیره کردن آب و آوردن آب از مسجد و خانه بعضی همسایه‌های شان که آب دارند تانکر وبشکه‌های اضافه خریداری کرده اند.

پایتخت نشینان از بحران کم‌بود آب شکایت کرده واز دولت می‌خواهند که هر چه زودتر این مشکل آنان رفع شود.

در همین حال غلام جیلانی، سرپرست ریس اطلاعات ونشرات وزارت انرژی و آب در رابطه به مشکل کم‌بود آب در پایتخت می‌گوید که در صدد حل هر چه زودتر این مشکل می‌باشند.

گفتنی است که چندی قبل با این وجود مولوی مطیع الله عابد، سخنگوی وزارت انرژی و آب به خبرنگار آوا گفت که این وزارت بعد از رویکار آمدن امارت اسلامی برای حل این چالش تصمیم بر انتقال آب از دریای پنجشیر به کابل را گرفته بود.

ساجده سادات
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.