خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سه نکته مهم برای جلوگیری از خراب شدن باتری موبایل

سه نکته مهم برای جلوگیری از خراب شدن باتری موبایل

خبرگزاری حاما:اگر می‌خواهید باتری گوشی‌ اندرویدی‌تان سالم بماند و سریع تخلیه نشود، باید سه نکته را در استفاده از گوشی خود رعایت کنید.

اولین نکته‌ای که باعث می‌شود باتری گوشی خیلی زود خراب شود، داغ شدن بیش از حد است. گرمای بیش از حد برای باتری گوشی اندرویدی شما بسیار مضر است.

این مسئله می‌تواند باعث تحلیل رفتن باتری گوشی شود و در نهایت باعث شود به یک باتری جدید نیاز پیدا کنید.

برای جلوگیری از داغ شدن، بهتر است گوشی خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

همچنین می‌توان با خاموش کردن یا حذف برنامه‌های بدون استفاده که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و کم کردن روشنایی صفحه، از گرم شدن آن جلوگیری کرد.

اشتباه دوم، شارژ خیلی طولانی است. به گزارش وب‌سایت پی‌سی مگ، اگر گوشی خود را از حالت شارژ کامل تا زمانی که باتری آن به طور کامل خالی شود، شارژ نکنید و بعد از تخلیه کامل باتری آن را شارژ کنید و این روند را بارها ادامه دهید، باتری «لیتیوم یونی مدرن» گوشی شما خراب می‌شود.

بر خلاف تصور عموم، کاربران گوشی‌های هوشمند بهتر است قبل از رسیدن به شارژ صفر درصد، گوشی‌های خود را به خوبی شارژ کنند.

همچنین سعی کنید گوشی خود را برای مدت طولانی در شارژ نگذارید. اگر می‌خواهید عمر باتری را افزایش دهید، سعی کنید گوشی خود را همیشه بین ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ نگه دارید.

امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند محبوب دارای تنظیمات بهینه سازی باتری هستند. این تنظیمات می‌توانند به شما در روند صحیح شارژ کمک کنند.

آخرین نکته که باعث خراب شدن باتری می‌شود، آنتن‌دهی ضعیف است. اگر در منطقه‌ای هستید که آنتن دهی بدی دارد و در زمان مکالمه یا اتصال به اینترنت، فعالیت گوشی با اختلال روبرو می‌شود، گوشی اندرویدی شما سریع‌تر تخلیه می شود.

علت این مسئله این است که باتری در تلاش برای اتصال به گیرنده‌های تلفن همراه سخت‌تر کار می‌کند. اگر می‌توانید، در این موارد از «وای فای» استفاده کنید.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.