خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کمبودی آب فاجعه مبدل شده در بین شهروندان کابل

کمبودی آب فاجعه مبدل شده در بین شهروندان کابل

شهروندان نواحی مختلف شهر کابل می‌گویند که کمبود(نبود) آب در شهر کابل تبدیل به فاجعه شده است.

خبرگزاری حاما: شهروندان در نواحی مختلف از جمله ناحیه ششم شهر کابل می‌گویند که کم‌آبی یک فاجعه بزرگ است و مردم را با مشکلات جدی روبرو ساخته است.

باشندگان ناحیه ششم( گذر داش‌های حاجی غلام حسین خان) شهر کابل می‌گویند که آب ندارند شرکت‌های آب‌رسانی در محل زندگی آنان فعالیت منظم ندارند و آب نل‌های آن‌ها بعد از ۱۲ یا ۱۵ روز بعد میاید.

لیلا نام مستعار یکی از باشندگان ناحیه ششم منطقه( داش‌های حاجی غلام حسین خان) می‌گوید که در گذشته در حویلی شان چاه داشته است اما حالا با خشک شدن چاه برای بدست آوردن یک بشکه آب باید در صف ‌های طولانی ایستاده شود وی از دولت می‌خواهد تا یک راه حل دوام‌دار برای حل مشکل کم آبی مردم بوجود بیاورند.

در حین حال محمد (نام مستعار)‌وکیل گذر این منطقه نیز بیان می‌کند که بعد از پرچاو شدن خدمات شرکت‌های آب‌رسانی به وزارت انرژی و آب از خدمات نامنظم این شرکت‌ها شکایت کردیم بعد از تلاش‌های زیاد حالا مدت ده روز است که روزانه از طرف شرکت‌های خدمات آب‌رسانی روزانه دو بار ۵ هزار لیتر آب که روز ۱۰ هزار لیتر می‌شود می‌آورند که این برای منطقه ما کفاف نیست و ما از دولت می‌خواهیم یک راه حل دایمی برای حل مشکل کم‌آبی مردم بوجود بیاورند.

در همین حال یکی از محاسن ناحیه ششم شهر کابل در مورد کم‌بود آب در این منطقه می‌گوید که برای بدست آوردن آب مجبور است در صف طولانی منتظر بماند تا بتواند یک سطل آب به خانه ببرد.

باشندگان این منطقه ناحیه ششم شهر کابل از دولت می‌خواهند که برای کم‌بود آب هر چه زودتر راه حل پیدا کنند.
مردم این ناحیه می‌گویند که نبود آنان را با مشکلات جدی روبرو ساخته است مجبور استند ساعت ها برای بدست آوردن چند بشکه آب در صف‌‌های طولانی ایستاده شوند گاهی در صف‌ها جنگ می‌شود وگاه تا رسیدن نبود آب تمام می‌شود.

با این حال گفتنی است که چندی قبل غلام جیلانی ریس نشرات وزارت انرژی وآب به خبرگزاری حاما گفته بود که مردم نواحی مختلف که از کم‌بود آب شکایت دارند مشکلات شان را حل می‌کنند اما با گذشت مدت‌ها این مشکل هنوز به‌طور کامل حل نشده است.

ساجده سادات

#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.