خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بازگشت 450 استاد دانشگاه به کشور

بازگشت 450 استاد دانشگاه به کشور

مقام های وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی از برگشت صد ها اساتید دانشگاه های کشور که برای تحصیل به خارج از کشور رفته بودند خبر میدهد.

خبرگزاری حاما: این نشست را که‌ مقام های امارت اسلامی در قصر سپیدار برای تقدیر اساتید دانشگاه کابل برگزار کرده بود میگویند، این اساتید برای کسب مدرک های کارشناسی و دوکتورا به خارج از کشور رفته بودند که بعد از برگشت توسط وزارت تحصیلات عالی تقدیر شده اند.

وزارت تحصیلات عالی می‌گوید: که٫ چهارصدو پنجاه تن از استادان دانشگاه‌های کشور که پنجاه تن شان زنان هستند،برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته بودند، دوباره به کشور برگشته‌اند.

در همین حال شماری از استادان دانشگاه‌های کشور که در دوره‌ حکومت جمهوریت برای تحصیل در مقطع‌های کارشناسی ارشد/ماستری و دکترا به بیرون از کشور رفته بودند و اکنون به کشور بازگشته اند، در نشستی با عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، از پرداخت‌نشدن حقوق دو ساله‌ شان از سوی وزارت تحصیلات عالی شکایت دارند.

آن‌ها، خواهان پرداخت حقوق دو سال پسین شان از سوی این وزارت هستند.، استاد دانشگاه تخار، می‌گوید: امارت اسلامی باید حقوق و امتیازات استادانی را که در مقطع‌های کارشناسی ارشد و دکترا در کشورهای بیرونی بودند و حقوق دو سال شان را پرداخت نکرده است، پرداخت کند.

این در حالی است که بعد از حاکمیت دوباره حکومت امارت اسلامی افغانستان اساتید با تجربه دانشگاه کشور به خارج از کشور رفته اند و وزارت تحصیلات عالی به کمبود اساتید با تجربه رو به رو شده اند.

مرتضی شیرزی
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.