خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

نگرانی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ از ناامنی خوراکی در افغانستان

نگرانی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ از ناامنی خوراکی در افغانستان

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در گزارشی از بحران اقتصادی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که 15/5میلیون نفر در این کشور با ناامنی شدید خوراکی روبه‌رو هستند.
بربنیاد این گزارش،2/7 میلیون تن در افغانستان در یک قدمی قحطی قرار دارند.

خبرگزاری حاما: در این گزارش افزوده است که خشک‌سالی در سه سال پسین در افغانستان و بحران اقتصادی در دو سال پسین سبب افزایش نیازهای مردم این کشور شده‌اند.

در همین حال، وزارت اقتصاد می‌گوید که تا اکنون کمک‌ها در بخش‌ توسعه‌یی صورت نگرفته است و برای برطرف کردن چالش‌های اقتصادی در کشور، پروژه‌های بزرگ اقتصادی را راه‌اندازی کرده است.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد به رسانه ها گفت: کمک‌های جامعه بین‌المللی تا اکنون جنبه بشردوستانه داشته و کمک‌های توسعه‌یی قابل توجه صورت نگرفته است تلاش ما این است که از طریق جلب کمک‌‌های توسعه‌یی و راه‌اندازی پروژه‌های کلان ملی به کاهش فقر کمک کنیم و زمینه اشتغال را برای مردم شریف افغانستان فراهم بسازیم.

شماری از باشندگان کابل می‌گویند که با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند و نیاز است که در بخش‌های کارآفرینی برای مردم توجه بیش‌تر شود.

این در حالی است که از روی کار آمدن دوباره‌ امارت اسلامی در افغانستان دو سال می‌گذرد و در این مدت، نهادهای امدادرسان بارها از افزایش فقر و کم‌بود بودجه برای کمک به مردم افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

مرتضی شیرزی
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.