خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سازمان بین‌المللی مهاجرت: ۷۹ درصد از مردم افغانستان دسترسی به آب آشامیدنی ندارند

سازمان بین‌المللی مهاجرت: ۷۹ درصد از مردم افغانستان دسترسی به آب آشامیدنی ندارند

همزمان با بحران تغیرات اقلیمی در کشور سازمان بین‌المللی مهاجرت یا (IOM)  می‌گوید که ۷۹ درصد از مردم افغانستان دسترسی کامل به آب آشامیدنی را ندارند.

خبرگزاری حاما:سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) روز(پنج‌شنبه ۲۶ اسد) در صفحه تویترش نوشته است که حدود ۷۹ فیصد از مردم افغانستان آب کافی برای آشامیدن،پخت و پز، استحمام و شستشو ندارند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در ادامه تصریح کرده است که این حالت نشان دهنده بحران آب و بهداشت در سراسر کشور است.

 این سازمان با اشاره به خشک‌سالی‌های اخیر در کشور افزوده است که زمان برای تهیه آب کافی آشامیدنی به مردم افغانستان در حال اتمام است.

این درحالی است که این سازمان فوراً ۳۳ میلیون دالر درخواست کرده است تا کمک های ضروری آب، فاضلاب و بهداشت را به ۲,۳ میلیون نفر در افغانستان در سال ۲۰۲۳ تحویل دهد.

اخیراً این سازمان در توییتی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲، آنها با موفقیت به ۱۶۰۰۰۰ نفر در افغانستان کمک های آب، بهداشت و بهداشت ارائه کردند. این پست بر فوریت اقدامات بیشتر برای مقابله با بحران جاری آب و بهداشت تاکید کرد.

از سوی هم در اوایل این ماه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گزارشی را منتشر کرده بود که وضعیت عمیقا نگران کننده افغانستان را آشکار کرده است.

بر اساس این گزارش، از میان ۳۴ ولایت کشور ۲۵ ولایت کشور در حال حاضر شرایط خشکسالی «شدید» یا «فاجعه بار» را تجربه می‌کنند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.