خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کمک برنامه جهانی غذا به بیش از ۵.۶ میلیون افغان در یک ماه پسین

کمک برنامه جهانی غذا به بیش از ۵.۶ میلیون افغان در یک ماه پسین

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که در ماه جولای به بیش از پنج اعشاریه شش میلیون نفر در سراسر افغانستان مواد خوراکی و پول نقد کمک کرده است.

خبرگزاری حاما: وحیدالله امانی، سخنگوی برنامه جهانی غذا در افغانستان می‌گوید کمک‌های این نهاد شامل ۳۵هزار تُن مواد خوراکی و ۹ میلیون دالر پول نقد است که در ماه جولای به شهروندان افغانستان توزیع شده است.

وحیدالله امانی گفته است که موسسه دبلیو اف پی در افغانستان در ماه جولای امسال توانست که به بیشتر از ۵.۶ میلیون نفر در سرتاسر افغانستان کمک‌های مواد غذایی برساند. از این جمله ۳.۸ میلیون نفر کسانی بودند که از طریق کمک‌های عاجل بشری مستفید شدند.

در همین حال، شماری از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند که برای شفافیت در توزیع کمک‌ها، نیاز است تا کمیته‌ی ایجاد شود که بر روند ارایه کمک‌ها نظارت داشته باشد. آگاهان تاکید دارند که شهروندان افغانستان در زمستان پیش‌رو بیش‌تر از هر زمان دیگر به کمک‌ نیاز خواهند داشت.

سید مسعود آگاه مسایل اقتصادی، گفت:«یک کمیته توزیع کمک‌های بشرخواهانه و مواد غذایی برای مردم افغانستان به وجود بیاره که مصونیت اش ره از لحاظ فزیکی مصونیت انسانی وغیره اش را حاکمیت بگیرند و توزیع ازی ره تحت نظر آن طرزالعمل بین المللی و سازمان‌های خصوصی با اشتراکی جامعه مدنی آغاز شوند.»

از سویی هم، وزارت اقتصاد از کمک‌های نهادهای امدادرسان در افغانستان استقبال کرده، می‌افزاید که برای رشد اقتصادی نیاز است تا کمک‌ها در بخش‌های زیرساخت‌ها هزینه شود.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد گفته است که ما از کمک‌های جامعه جهانی استقبال می‌کنیم؛ اما این کمک‌ها زمانی می‌تواند موثریت خود را داشته باشد که در زیرساخت‌ها و زیربناها به مصرف برسد. در عین زمان کمک‌ها باید جنبه توسعه‌ای و انکشافی بگیرد تا در ایجاد اشتغال و کاهش فقر نقش مهم را ایفا بکند.

این در حالی‌ست که سازمان جهانی مهاجرت به تازگی در گزارشی نوشته است که هفتاد درصد از شهروندان افغانستان در حال حاضر زیر خط فقر قرار دارند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.